METODY I NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE
DLA KOGO?
Szkolenia dedykowane są nauczycielom akademickim, którzy legitymują się doświadczeniem dydaktycznym.
W miarę dostępności miejsc mogą w nich wziąć udział również doktoranci UG.
JAKI JEST CEL?
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych z zastosowaniem nowoczesnych metod i narzędzi dydaktycznych.
DLACZEGO WARTO?
Udział w szkoleniach dydaktycznych oferuje pogłębienie kompetencji praktycznych w obszarach wybranych przez uczestnika.
JAKIE SĄ WARUNKI REKRUTACJI?
Zapisy na każde szkolenie prowadzone jest osobno. W przypadku ograniczonej liczby miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Zapisy na szkolenia realizowane będą w terminie: od 12 października 2023 r. (godz. 8:00) do 16 października 2023 r. (godz. 12:00)
Wymiar: od 3 do 15 godzin w zależności od szkolenia
Zajęcia stacjonarne – Biblioteka Ekonomiczna w Sopocie, ul. Armii Krajowej 110
Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem
- Aktywizacja studentów podczas zajęć metodą Low Threshold Strategies
- Genially – przygotuj genialne materiały do zajęć
- Przerwa od TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych), czyli o kilku „analogowych” metodach pracy na zajęciach
- Kontrowersyjne, sporne, trudne zagadnienia – jakie metody pracy na zajęciach?
- Debata Oxfordzka. Metoda zwiększania zaangażowania studentów i promowania krytycznego myślenia
- Budowanie kontaktu i porozumienia w relacji nauczyciel-student
- Wypalenie zawodowe – groźba czy nieuchronna konsekwencja chronicznego stresu w miejscu pracy?
- Konflikt praca-dom i dom-praca – czyli jak zadbać o bezpieczny balans i harmonię pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym
- Sztuka komunikacji – czyli jak być przekonującym i wiarygodnym w przekazie
- Konflikty w pracy nauczyciela – czyli od sporu do zgody
- Atrakcyjna dyskusja moderowana
- Informacja zwrotna jako prezent dla studenta
- Proces grupowy, czyli nauczyciel w roli lidera w trakcie pracy z grupą zajęciową
- Jak skutecznie aktywizować studentów podczas zajęć w trybie stacjonarnym i zdalnym?
- Uatrakcyjnienie zajęć w trybie stacjonarnym na różnych kierunkach poprzez adaptację narzędzi dydaktycznych do nauki języków
- Co zrobić, by lektura tekstów wykorzystywanych na zajęciach była owocna?
- Gra szkoleniowa jako narzędzie dydaktyczne – warsztat
- Indywidualizacja procesu edukacyjnego
- Potencjał z kieszeni: jak wykorzystać swój smartfon, aby stworzyć niezapomniane zajęcia
- Grafika w pracy nauczyciela
- Animacja w pracy nauczyciela: ruch + czas = dynamika
- English for Didactic Purposes
- Tworzenie treści edukacyjnych za pomocą GPT-3.5, GPT-4 i Bard – Podstawy
- Akademickie studio nagrań – profesjonalny webinar / materiały wideo dla studentów
- Tworzenie interaktywnych i dynamicznych prezentacji
- Zespół sukcesu: przywództwo, komunikacja i motywacja
- Wystąpienia publiczne i autoprezentacja dla akademików
- Kształcenie bliskie otoczeniu społecznemu, czyli service-learning w praktyce
- Ocenianie bez tajemnic
- Rozwój poprzez analizę własnych doświadczeń – kurs zaawansowanych kompetencji dydaktycznych