Afiliacja
Wydział Oceanografii i Geografii, Katedra Oceanografii Chemicznej i Geologii Morza
Doświadczenie w pracy dydaktycznej
Jestem nauczycielem akademickim z ponad 20-letnim stażem. Pracuję ze studentami zarówno podczas tradycyjnych zajęć dydaktycznych jak i spotkań tutorskich wdrażając aktywizujące metody dydaktyczne. Byłam współautorem i uczestniczyłam w realizacji kilkunastu projektów dydaktycznych skierowanych do studentów i nauczycieli akademickich, których głównym celem było podnoszenie jakości kształcenia m.in. poprzez wdrażanie nowych metod dydaktycznych, modyfikację programów studiów, staże dla studentów, szkolenia dla kadry akademickiej. Wspólnie z tutorami przygotowałam program wdrożenia tutoringu na Wydziale Oceanografii i Geografii, jako efekt mojej inicjatywy, powołane zostało czasopismo „Tutoring Gednanesis”. W 2013 roku odznaczona zostałam medalem KEN, w 2016 roku otrzymałam Zespołową Nagrodę Rektora I stopnia za osiągnięcia dydaktyczne, których efektem była wieloautorska publikacja Dobre zwyczaje akademickie w naukach przyrodniczych. W ramach partnerstwa SEA-EU, brałam udział w pracach ekspertów w obszarze kształcenia.
Ukończyłam liczne szkolenia i kursy w obszarze dydaktyki szkoły wyższej m.in. Dydaktyka Akademicka (UG), Szkoła Tutorów Akademickich, Praktyk Tutoringu, Akredytowany Praktyk Tutoringu (Collegium Wratislaviense), Masters of Didactics Fundamentals of University Teaching and Tutoring (University of Groningen, MEiN) oraz w obszarze przywództwa Academic Leadership Development Programme (Two Wings Institute), Masters of Didactics – advance programme Educational Leadership/Train the trainers (University of Groningen, MEiN) a także studia podyplomowe Akademia Przywództwa Kobiet LIDER SHE (Akademii Leona Koźmińskiego).
Doświadczenie w pracy szkoleniowej
Przeprowadziłam kilkaset godzin szkoleń dotyczących pomiaru dydaktycznego (m.in. jako ekspert Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku), projektowania programów studiów, definiowania efektów uczenia się, projektowania kursów zgodnie z koncepcją constructive alingnment, metod nauczania oraz wykorzystania aplikacji w dydaktyce.
Moje zadania w CDDiT
- merytoryczne wsparcie i nadzór nad działalnością Centrum
- udział w spotkaniach/wydarzeniach organizowanych przez Centrum
- prowadzenie szkoleń
- koordynacja/udział w projektach realizowanych przez Centrum
- dyżury eksperckie.