Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela i studenta
(mapowanie literatury, przygotowanie publikacji w języku obcym, tworzenie testów i quizów, generowanie grafiki, awatarów video, prezentacji, głosu, muzyki)
prowadząca: dr Anna Kot
Celem szkolenia jest omówienie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które mogą być wykorzystywane zarówno w pracy studentów, jak i nauczycieli akademickich – dydaktyce i nauce. Zaprezentowane zostaną m.in. aplikacje pozwalające na:
- mapowanie literatury – analiza i wizualizacja literatury naukowej w zakresie danej dziedziny/zagadnienia. Pokazane zostaną narzędzia wykorzystujące zarówno „drzewo cytowań” np. Inciteful, jak również bazujące na podobieństwu słów kluczowych, abstraktów itp. np. ConnectedPapers,
- tworzenie baz wiedzy opartych na sztucznej inteligencji np. Ubblu,
- generowanie:
- grafiki np. Midjourney
- avatarów np. D-ID,
- głosu np. Verbatik,
- muzyki np. Mubert.
- poprawę błędów gramatycznych i językowych oraz stylu (naukowy) w przygotowywanych publikacji np. Trinka,
- zarządzanie bibliografią i przypisami bibliograficznymi oraz do organizację źródeł podczas pisania prac naukowych np. Zotero
Uwaga: Uczestnicy muszą mieć laptopy z dostępem do Internetu.
Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/Vj0jhRD0mc
(dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy w terminie: od 19 lutego 2024 r. (godz. 8:00) do 23 lutego 2024 r. (godz. 12:00)
Liczba dostępnych miejsc: 12 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy, doktoranci (w miarę dostępności miejsc)
Wymiar szkolenia: 12 godzin (warsztat stacjonarny)
Termin: Część I: 04.03.2024 r. 15:00-20:00 / Część II: 05.03.2024 r. 15:00-20:00
Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem