Afiliacja
Wydział Filologiczny UG, Instytut Anglistyki i Amerykanistyki, Zakład Glottodydaktyki i Przetwarzania Języka Naturalnego; adiunkt
Doświadczenie w pracy dydaktycznej
W UG kształcę studentów (głównie przyszłych nauczycieli) od 2004 roku, w latach 1993 –2004 prowadziłam zajęcia dydaktyczne w uczelniach wyższych w Bydgoszczy i Greifswaldzie w Niemczech oraz ośrodkach kształcenia językowego w Poznaniu. Łącznie 28 lat pracy dydaktycznej koncentruję wokół glottodydaktyki obcojęzycznej, językoznawstwa kognitywnego, pragmatyki komunikacji, retoryki, Academic Writing, języka i psychologii mediów, a od 2010 roku także pedagogiki i dydaktyki akademickiej. Jako filolożka i pedagożka prowadzę zajęcia na specjalnościach nauczycielskich: od wykładów autorskich przez ćwiczenia i fakultety po indywidualny tutoring (naukowy i rozwojowy, w tym w ramach Projektu MNiSW Mistrzowie Dydaktyki – wdrożenia), seminaria dyplomowe oraz zajęcia w Szkole Doktorskiej w module Dydaktyka Akademicka. Jestem laureatką nagrody indywidualnej II stopnia Rektora UG za działania na rzecz tutoringu oraz monografię na temat projektu.
Doświadczenie w pracy szkoleniowej
Od 2013 roku przeprowadziłam ponad tysiąc godzin szkoleniowych w obszarze tutoringu akademickiego i rozwojowego, łącznie z superwizjami indywidualnymi dla tutorów akademickich z całej Polski (Collegium Wratislaviense). Szkoliłam również na temat komunikacji międzykulturowej w szkolnictwie wyższym (Politechnika Gdańska), narzędzi do m-learningu i innowacji dydaktycznych w dydaktyce (w ramach Laboratorium Inicjatyw Dydaktycznych UG). Prowadzę warsztaty szkoleniowe w językach polskim, niemieckim i angielskim. Jestem certyfikowaną tutorką (Collegium Wratislaviense) i mentorką (Stowarzyszenie Promentor).
Moje zadania w CDDiT
- organizacja pracy Centrum służąca zapewnieniu warunków do kształcenia i podnoszenia kwalifikacji nauczycieli akademickich z uwzględnieniem ścieżki awansu dydaktycznego,
- planowanie i koordynacja działań obejmujących przygotowanie oferty szkoleń i kursów dydaktycznych oraz innych aktywności (webinary, spotkania dydaktyczne, konferencje),
- koordynacja procesu wdrażania programu tutoringu akademickiego w instytucji uniwersytetu,
- koordynacja działań służących realizacji badań ewaluatywno-diagnostycznych oraz podstawowych w zakresie dydaktyki szkoły wyższej oraz popularyzowanie dobrych praktyk,
- merytoryczne wsparcie w projektowaniu szkoleń oraz prowadzenie szkoleń,
- dyżury eksperckie,
- współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi UG.