Zapowiedź oferty CDDiT na semestr letni 2022/2023

Szanowni Państwo,

Zespół Ekspertów z Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego przygotowuje na nadchodzący semestr letni ofertę szkoleń i warsztatów, dedykowanych wszystkim nauczycielom akademickim (niezależnie od stażu i doświadczenia).

Zapisy (za pośrednictwem formularzy MS Forms) prowadzone będą w pierwszym tygodniu semestru, tj. od 20 do 24 lutego 2023 r. Każdy nauczyciel akademicki może wybrać dowolną liczbę szkoleń i warsztatów, przy czym w przypadku ograniczonej liczby miejsc o zakwalifikowaniu się zadecyduje kolejność zgłoszeń.

Do wyboru będą następujące tematy:

  • Asertywny nauczyciel – czyli w zgodzie ze sobą i innymi
  • Konflikt praca-dom i dom-praca – czyli jak zadbać o bezpieczny balans i harmonię pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym
  • Konflikty w pracy nauczyciela – czyli od sporu do zgody
  • Superwizja – czyli jak chronić się przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia
  • Atrakcyjna dyskusja moderowana
  • Informacja zwrotna jako prezent dla studenta
  • Genially – przygotuj genialne materiały do zajęć
  • Interaktywne narzędzia = atrakcyjne zajęcia (praca m.in. z Mentimeter, Canva, Wordwall i in.)
  • Przerwa od TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych), czyli o kilku „analogowych” metodach pracy na zajęciach
  • Wystąpienia publiczne w świecie akademickim
  • Gamifikacja w edukacji akademickiej
  • Tworzenie kursów e-learningowych od A do Z
  • Akademickie studio nagrań – profesjonalny webinar / materiał wideo dla studentów
  • Gra jako narzędzie dydaktyczne na przykładzie gier stosowanych na Wydziale Zarządzania
  • Zarządzanie czasem na wielu polach aktywności zawodowej
  • Komunikacja empatyczna między nauczycielem a studentem – trening
  • Portfolio studenta/learning diary jako narzędzia oceny i uczenia się
  • Jak skutecznie aktywizować studentów podczas zajęć w trybie stacjonarnym i zdalnym?
  • Uatrakcyjnienie zajęć na różnych kierunkach poprzez adaptację narzędzi dydaktycznych do nauki języków
  • Aktywizacja studentów podczas zajęć metodą Low Threshold Strategy
  • Potencjał z kieszeni – stwórz atrakcyjne materiały wideo
  • Grafika w pracy nauczyciela – tworzenie prostych form graficznych
  • Animacja w pracy nauczyciela: ruch + czas = dynamika
  • WordPress – tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi (np. strony kół naukowych, konferencji, wydarzeń)
  • Oswajanie z różnorodnością społeczno-kulturową / trening antydyskryminacyjny
  • Komunikowanie z osobami neuroatypowymi w dydaktyce akademickiej
  • Narzędzia wykorzystywane do przygotowania prezentacji i materiałów dydaktycznych
  • Wykład – czy na pewno relikt przeszłości? O klasycznej formie akademickiego kształcenia innowacyjnie
  • Ocenianie w szkole wyższej – od oceniania pracy młodzieży akademickiej do oceniania jako studiowania
  • Z inspiracji podejściem M. Montessori – czyli, jak prowadzić zajęcia aby rozwijać indywidualne potencjały studentów?

W semestrze letnim realizowany będzie również kurs doskonalący 2. stopnia „Tutoring akademicki dla praktyków„.


Powrót do strony głównej