
TUTORING AKADEMICKI DLA PRAKTYKÓW – KURS DOSKONALĄCY II STOPNIA
DLA KOGO?
Kurs dedykowany jest nauczycielom-tutorom, którzy posiadają doświadczenie prowadzenia spotkań tutorskich ze studentami.
CEL KURSU
Kurs, oparty na diagnozie potrzeb uczestników podczas rozmowy wstępnej i przewidujący po części szkoleniowej dedykowany follow-up, poświęcony jest doskonaleniu wiedzy i umiejętności oczekiwanych od tutorów i tutorek już praktykujących tutoring indywidualny lub grupowy, będących po realizacji kursu tutorskiego 1. Stopnia. Program kursu przewiduje rozwinięcie teoretycznych i praktycznych uwarunkowań współczesnego wdrażania tutoringu w szkolnictwie wyższym, pogłębienie wiedzy na temat jego antropologiczno – komunikacyjnych podstaw. Zajęcia oparte będą na dyskusjach grupowych oraz analizie studiów przypadku i dobrych praktyk z polskich i zagranicznych uczelni. Część praktyczna obejmie przede wszystkim analizę dotychczasowej praktyki tutorskiej samych uczestników, wzbogaconej o dobre praktyki innych realizacji tutoringu. Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy tutorów, udzielenie im pogłębionej informacji zwrotnej nad praktyką dydaktyczną, zbudowanie przestrzeni dla możliwych projektów własnych wdrożeń i innowacyjnej realizacji tutoringu w oparciu o badania w działaniu i autorefleksję.
PROGRAM KURSU
Moduł 1: Podstawy antropologiczne, makro- i mikro-społeczne tutoringu w szkolnictwie wyższym (8h)
Moduł 2: Odsłony tutoringu akademickiego na uniwersytecie w dobie wyzwań, zmian i potrzeb pokoleniowych (8h)
Moduł 3: Akademicy jako tutorzy: refleksja, kompetencja, teoria osobista na temat kształcenia (8h)
Moduł 4: Studenci jako tutees: rzeczywistość studiowania (8h)
DLACZEGO WARTO?
Przyjrzysz się własnym doświadczeniom w obszarze praktyki tutorskiej i omówisz je pod okiem doświadczonych praktyczek i badaczek tutoringu: pedagożki i psycholożki. Będziemy zwracać uwagę na napotykane w procesach tutorskich wyzwania, uskrzydlenia i problemy, radości i wątpliwości, a celem będzie podniesienie jakości pracy jako tutora/tutorki. Ważnym kierunkiem dyskusji i warsztatów będzie zadbanie o dobrostan tutorski, rozumiany obopólnie: u tutees i tutorów/tutorek. W tle, na wstępie, pogłębimy rozumienie znaczenia tutoringu jako formy podejścia dydaktycznego, jak też poznamy różne twarze jego realizacji w szkolnictwie wyższym w Polsce.
WARUNKI REKRUTACJI?
Praktyka tutorska. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Informacje dotyczące zakwalifikowania się na szkolenie zostaną przekazane Uczestnikom drogą mailową.

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/1SrH3YHeVG (dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy w terminie: od 24.02.2025 r. (godz. 8:00) do 28.02.2025 r. (godz. 24:00).
O uruchomieniu szkolenia decydować będzie liczba zgłoszeń.

Liczba dostępnych miejsc: 12 – 20 osób

Forma szkolenia: stacjonarnie

Kurs realizowany w formule stacjonarnej w wymiarze 40 godzin dydaktycznych, w tym:
– rozmowa wstępna ze wszystkimi zakwalifikowanymi uczestnikami (diagnoza potrzeb) – 2 godz. dydaktyczne,
– kurs zasadniczy (4 moduły po 8 godz. dydaktycznych) – 32 godz. dydaktyczne,
– follow up, interwizje grupowe – 6 godz. dydaktycznych.

Udział w szkoleniu potwierdzony certyfikatem
Grafik zajęć:
dr Dorota Godlewska-Werner |
|