Sztuka efektywnego czytania

prowadzący: Zofia Pomirska

Cele ogólne i szczegółowe:
  • Nabycie wiedzy dotyczącej lingwistycznych i neuropsychologicznych podstaw rozumienia tekstu.
  • Scharakteryzowanie specyfiki językowego ukształtowania tekstów naukowych.
  • Analiza przyczyn problemów rozumienia tekstów u studentów.
  • Rozwijanie umiejętności rozumienia czytanego tekstu u studentów.
  • Kształcenie doboru różnych strategii czytania do sytuacji lektury.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak efektywniej prowadzić zajęcia wymagające od studentów lektury tekstów naukowych. Dzięki temu poprawią swoje umiejętności metodyczne i uzyskają narzędzia do sprawniejszej organizacji własnych zajęć.

Młode pokolenie ma dość duże deficyty rozumienie tekstów pisanych, co wpływa na aktywność na zajęciach, a tym samym na jakość procesu kształcenia. Myślę, że zaproponowany temat szkolenia będzie odpowiadał na potrzeby dydaktyków związane z doskonaleniem własnego warsztatu.

Liczba dostępnych miejsc: 30 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy

Wymiar szkolenia: 3 godziny
Warsztat: stacjonarny

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem