Superwizja – czyli jak chronić się przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia

prowadząca: Beata Mańkowska

Celem szkolenia jest:
– rozwój osobisty oraz wzmocnienie osobistych zasobów uczestników poprzez proces konsultacyjny skoncentrowany na rozwiązywaniu problemów i dylematów doświadczanych w codziennej pracy
– redukcja stresu i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu oraz degradacji zdrowia nauczycieli
akademickich
– uświadomienie ochronnej roli wsparcia profesjonalnego w miejscu pracy w służbie podtrzymania dobrostanu psychicznego i zaangażowania

Pierwsze spotkanie skoncentrowane jest na przybliżeniu uczestnikom idei superwizji konsultacyjnej jako metodycznej formy wsparcia i rozwoju osobistego nauczyciela akademickiego, w tym celów, form realizacji, etapów oraz obszarów pracy. Poprzez wyjaśnienie mechanizmów oddziaływania tego procesu konsultacyjnego , uczestnicy uświadamiają sobie wpływ ochronny superwizji wobec wypalenia zawodowego i utraty zdrowia i przygotowują do aktywnego udziału w kolejnych dwóch spotkaniach. Dokonane analizy obszarów problemowych zgłaszanych przez indywidualnych uczestników i wspólnie przepracowane w grupie, w efekcie uwolnienia napięcia, zrozumienia źródeł oraz mechanizmów osobistych trudności oraz wspólnego wypracowania możliwych rozwiązań, wzmacniają zasoby uczestników (superwizantów), pozwalają odzyskać utraconą równowagę oraz dystans niezbędny do włączenia konstruktywnych form radzenia sobie w sytuacjach trudnych – tych aktualnie przeżywanych i w przyszłości. Ta krótka propozycja wspólnej pracy superwizyjnej stanowi potencjał i przedsmak dla kontynuacji w roku kolejnym – dla zainteresowanych- ( w tym samym składzie jako grupy zaawansowanej).

Superwizja konsultacyjna jako forma profesjonalnego wsparcia i rozwoju zapewnia harmonię pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, gdyż dylematy zawodowe są rozstrzygane w pracy i nie przenoszone do domu
– Czynnik wzajemności, a więc doświadczenie wspólnoty w grupie stanowi nieocenione źródło wsparcia, wzmocnienia i odnowy utraconych zasobów
– Superwizja chroni przed skutkami chronicznego stresu w miejscu pracy, takimi jak wypalenie zawodowe i utrata zdrowia – warto więc wprowadzać ją oraz zachęcać nauczycieli akademickich do wykorzystywania w swej praktyce zawodowej
– Dobra kondycja psychofizyczna nauczyciela akademickiego to podstawa kreatywności i zaangażowania dydaktycznego.
– Ochrona zdrowia pracowników w tym zakresie powinna leżeć w najwyższym interesie pracodawców

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/7w8staca1P  (dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy w terminie: od 24 lutego br. (godz. 8:00) do 28 lutego br. (godz. 24:00)

Liczba dostępnych miejsc: 10-16 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy

Wymiar szkolenia: 12 godzin
Format szkolenia: stacjonarny 

Termin:
04.04. 2025 r. w godz. 15:00-18:00
09.05. 2025 r. w godz. 15:00-18:00
13.06. 2025 r. w godz. 15:00-18:00

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem