Ściąga i jej potencjał dydaktyczny

prowadzący: Jolanta Hinc

Szkolenie służy przedstawieniu przykładów różnych typów i form ściąg wykorzystywanych przez studentów, wymianie poglądów na temat reakcji nauczycieli akademickich na ściągę, a także opisaniu ściągi jako narzędzia dydaktycznego, które może być zastosowane w różnych typach zadań i wypełniać różne cele nauczania.

Celem szkolenia jest przedstawienie ściągi, kojarzonej przede wszystkim z nieuczciwością studencką, jako narzędzia, które odpowiednio przygotowane i wykorzystane na zajęciach może mieć wartość dydaktyczną, które może uczyć porządkowania i selekcjonowania informacji oraz zapisywania ich w sposób wspomagający proces uczenia się, które może pomóc w budowaniu świadomości własnego stylu uczenia się, a także wyzwolić refleksję na temat przyczyn nieuczciwości studenckiej i jej skutków.

Dlaczego warto?

Szkolenie podejmuje temat, który przez większość nauczycieli postrzegany jest wyłącznie jako nieuczciwość studencka. Przedstawienie sposobów dydaktyzacji ściągi i konkretnych przykładów wykorzystania jej na zajęciach, jako narzędzia pobudzającego refleksję oraz jako narzędzia selekcjonowania informacji, pozwoli spojrzeć na problem ściąg i ściągania z innej, nieoczywistej perspektywy, inspirując zarówno wykładowcę, jak i studenta, i tworząc przestrzeń do pracy z materiałem rzadko obecnym w dydaktyce akademickiej.

Zapisy: od 13.10.2025 r. (od godz. 8:00) do 17.10.2025 r. (do godz. 24:00)
Formularz zgłoszeniowy: [link] (dostępny po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)

Liczba dostępnych miejsc: 10-16 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy

Czas trwania szkolenia: 2 godz.
Forma szkolenia: online 

Termin: 

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem