Różnorodność jako potencjał w pracy dydaktycznej

prowadzący: Magdalena Żadkowska i Magdalena Gajewska

Codzienna praca dydaktyczna jest spotkaniem z różnorodnością; na zajęciach wraz z osobami studiującymi są obecne m.in. różnice: kulturowe, pokoleniowe, klasowe, różnice płciowe i światopoglądowe.
Szkolenie pokazuje, jak świadomie wykorzystywać różnorodność w pracy ze studentami i studentkami. Uczestnicy będą analizować przykładowe syllabusy i metody dydaktyczne, które sprzyjają integracji i aktywizacji zróżnicowanych grup. Poznają także strategie stosowane na polskich i zagranicznych uczelniach, pozwalające unikać pułapek stereotypów i tworzyć inkluzyjne środowisko zajęć.
Program obejmuje dwa spotkania – jedno poświęcone diagnozie i refleksji nad obecnymi praktykami dydaktycznymi, oraz drugie skoncentrowane na ćwiczeniach warsztatowych i testowaniu konkretnych technik. Efektem szkolenia będzie katalog dobrych praktyk i indywidualne plany działań, które każdy uczestnik/uczestniczka będą mogli wdrożyć we własnej pracy dydaktycznej.
To praktyczne szkolenie łączy refleksję teoretyczną z warsztatowymi ćwiczeniami, dzięki czemu przekłada się bezpośrednio na jakość pracy dydaktycznej i wspiera tworzenie bardziej otwartego, inkluzyjnego środowiska akademickiego.

Cel szkolenia:
Szkolenie „Różnorodność jako potencjał w pracy dydaktycznej” koncentruje się na codziennych wyzwaniach, z jakimi mierzą się osoby prowadzące zajęcia na uczelni. Spotkania dydaktyczne są zawsze spotkaniami z różnorodnością – w sali pojawiają się studenci i studentki reprezentujący różne pokolenia, kultury, płcie i światopoglądy. Ta wielość perspektyw może być źródłem inspiracji, ale też nieporozumień, dlatego celem szkolenia jest wyposażenie uczestników/czek w narzędzia, które pozwolą świadomie traktować różnorodność jako zasób, a nie przeszkodę.

Dlaczego warto:
Dzięki szkoleniu osoby uczestniczące:

  • zdobędą narzędzia do analizy własnych sylabusów i metod pracy dydaktycznej,
  • poznają techniki pozwalające lepiej integrować i aktywizować studentów/tki,
  • nauczą się rozpoznawać i unikać pułapek stereotypów,
  • zapoznają się z dobrymi praktykami stosowanymi na polskich i zagranicznych uczelniach,
  • opracują konkretne rozwiązania, które od razu będą mogli wdrożyć we własnych zajęciach.

Liczba dostępnych miejsc: 12 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy, doktoranci

Wymiar szkolenia:
Warsztat: 

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem