„Równanie hipokampa” – czyli jak motywować do uczenia się
prowadząca: Anna Kot
Celem szkolenia jest wsparcie nauczycieli w motywowaniu studentów do nauki.
Zajęcia składają się z dwóch części:
- teoretycznej, podczas której omówione zostaną zagadnienia związane z: – pojęciem motywacji z uwzględnieniem neurobiologicznych podstaw uczenia się, – uwarunkowaniem i zarządzaniem procesem motywacyjnym, – różnicami we wzorcach motywacyjnych, – motywowaniem studentów osiągających słabsze wyniki lub porażki w nauce, – zachętami zewnętrznymi i motywacją wewnętrzną.
- warsztatowej, podczas której uczestnicy będą mieli okazję przedyskutowania i podzielenia się doświadczeniami związanymi z budowaniem motywacji wśród studentów (Jakie działania nauczyciela motywują studentów? Jakie elementy zajęć pobudzają studentów do działania (zasada 4U)? Jak motywować, jeśli nie oceną?)
Myśląc o motywacji często opieramy się na jej intuicyjnym rozumieniu zgodnie, z którym za czynnik zachęcający do podejmowania działań uznajmy nagrody. W przypadku procesu uczenia się – nauczania najczęściej przyjmują one postać ocen. Tymczasem zgodnie ze stanowiskiem teoretyków motywacji nagrody są jedynie środkiem do kontroli zachowania, a nie motywatorem do nauki. Szkolenie stanowi dobrą okazję do rozwoju umiejętności zarządzania procesem motywacyjnym oraz poznania i podzielenia się doświadczeniem w tym zakresie z innymi nauczycielami akademickimi.
Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/JjCZwB6ja0 (dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy w terminie: od 21.10.2024 r. (godz. 8:00) do 27.10.2024 r. (godz. 24:00)
Liczba dostępnych miejsc: 12 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy; doktoranci
Wymiar szkolenia: 4 godziny
Warsztat: on-line
Termin: 18.11.2024 r. w godz. 14:00 – 17:00
Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem