Zespół projektu


dr Ewa Szymczak prof. UG
Uniwersytet Gdański
Project coordinator

Ewa Szymczak holds a PhD in Earth Sciences (Oceanology) from the University of Gdańsk, where she is a university professor in the Department of Chemical Oceanography and Marine Geology at the Faculty of Oceanography and Geography. She previously served as Vice-Dean for Education (2012–2023) and the Director of the Center for the Development of Teaching and Tutoring (2021-2024). Currently (2024–2028), she is Vice-Rector of Education.

Her research focuses on fluvial transport, marine sedimentation processes, and the role of suspended river sediments. She is a co-author of academic publications on oceanology and university didactics.

She introduced tutoring at the University of Gdańsk in 2014/2015 and is the founder and editor of Tutoring Gedanensis. She has completed advanced training in academic leadership and didactics, including programs with the University of Groningen and Kozminski University. She has carried out various projects related to higher education.

Ewa Szymczak jest doktorem nauk o Ziemi (oceanologia) Uniwersytetu Gdańskiego, zatrudniona jest w Katedrze Oceanografii Chemicznej i Geologii Morza na Wydziale Oceanografii i Geografii. Wcześniej pełniła funkcję prodziekana ds. kształcenia (2012-2023), oraz dyrektora Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu (2021-2024). Obecnie (2024-2028) pełni funkcję prorektora ds. kształcenia.

Jej badania koncentrują się na transporcie fluwialnym, procesach sedymentacji morskiej i roli zawieszonych osadów rzecznych. Jest współautorką publikacji naukowych z zakresu oceanologii i dydaktyki uniwersyteckiej.

Wprowadziła tutoring na Uniwersytecie Gdańskim w 2014/2015 roku i jest założycielką i redaktorem czasopisma Tutoring Gedanensis. Ukończyła liczne szkolenia w zakresie przywództwa akademickiego i dydaktyki, w tym programy na Uniwersytecie w Groningen i Akademii Leona Koźmińskiego. Realizowała liczne projekty dydaktyczne związane ze szkolnictwem wyższym.

dr Dorota Jendza
Uniwersytet Gdański

Dorota Jendza holds a PhD in Social Sciences in the field of Management and Quality Studies and a Master’s degree in Psychology. She is a faculty member in Department of Organisational Behaviour at the Faculty of Management.

With over 15 years of management experience as a manager and a consultant for quality management systems, she now focuses on teaching, research, and organizational consulting. Her work integrates cultural, organizational, and psychological perspectives, with a particular interest in how individuals perceive and interpret organizational realities. She studies psychological and organizational factors influencing human behavior, teamwork, relationships, and readiness for change.

She is a certified academic tutor, specializing in personal development, communication, and stress management. She conducts academic courses, workshops, and training sessions on

organizational improvement, communication processes, team building, leadership, conflict resolution, and stress management. Additionally, she mentors managerial staff and employees in public and private organizations during quality management implementations and organizational change processes.

Dorota Jendza jest doktorem nauk społecznych (w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości) oraz magistrem psychologii. Jest zatrudniona w Katedra Zachowań Organizacyjnych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.

Ma ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu jako menedżer i konsultant systemów zarządzania jakością, obecnie koncentruje się na nauczaniu, badaniach i doradztwie organizacyjnym. Jej praca integruje perspektywę kulturową, organizacyjną i psychologiczną, ze szczególnym zainteresowaniem tym, jak jednostki postrzegają i interpretują rzeczywistość organizacyjną. Bada psychologiczne i organizacyjne czynniki wpływające na ludzkie zachowania, pracę zespołową, relacje i gotowość do zmian.

Jest certyfikowanym tutorem, specjalizującym się w rozwoju osobistym, komunikacji i zarządzaniu stresem. Prowadzi kursy akademickie, warsztaty i szkolenia z zakresu doskonalenia organizacji, procesów komunikacyjnych, budowania zespołów, przywództwa, rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie ze stresem. Ponadto jest mentorem kadry kierowniczej i pracowników w organizacjach publicznych i prywatnych podczas wdrożeń zarządzania jakością i procesów zmian organizacyjnych.

dr Jarosław Jendza
Uniwersytet Gdański

Jarosław Jendza holds a PhD in Social Sciences (Pedagogy) and is a researcher and lecturer at the Institute of Pedagogy, expert in Center for the Development of Teaching and Tutoring. With over 20 years of teaching experience across different age groups, he specializes in non-traditional education, including innovative and alternative early education and higher education issues. He conducts courses on alternative education, innovative didactics, and the challenges of higher education.

He has extensive training experience in developing didactic, interpersonal, communication, and managerial skills within the education sector. As an external educational consultant, he also supports teaching staff in implementing educational change.

An expert in Maria Montessori pedagogy he is a board member of Montessori Europe and leads the international Montessori Research Group. He is also a member of several academic associations, including the Polish Pedagogical Society, Philosophy and Theory in Higher Education Society, and The Philosophy of Education Society of Great Britain.

Jarosław Jendza jest doktorem nauk społecznych (pedagogika), badaczem i wykładowcą w Instytucie Pedagogiki, ekspertem w Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu. Z ponad 20-letnim doświadczeniem w nauczaniu w różnych grupach wiekowych, specjalizuje się w nietradycyjnej edukacji, w tym w innowacyjnej i alternatywnej wczesnej edukacji i szkolnictwie wyższym. Prowadzi kursy z zakresu edukacji alternatywnej, innowacyjnej dydaktyki i wyzwań szkolnictwa wyższego.

Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe w rozwijaniu umiejętności dydaktycznych, interpersonalnych, komunikacyjnych i menedżerskich w sektorze edukacji. Jako zewnętrzny konsultant edukacyjny wspiera również kadrę nauczycielską we wdrażaniu zmian edukacyjnych.

Ekspert w dziedzinie pedagogiki Marii Montessori jest członkiem zarządu Montessori Europe i prowadzi międzynarodową grupę badawczą Montessori. Jest również członkiem kilku stowarzyszeń akademickich, w tym Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Philosophy and Theory in Higher Education Society oraz The Philosophy of Education Society of Great Britain.

prof. Nikica Mihaljević
Uniwersytet w Splicie

Nikica Mihaljević, PhD, is full professor at the Department of Italian Language and Literature at the Faculty of Humanities and Social Sciences University of Split, Croatia. She teaches several courses at the undergraduate, graduate and postgraduate levels. Seh is the Head of the Department of Italian Literature, Deputy Head of the Department of Italian Language and Literature, Head of the postgraduate doctoral module Literature and Culture and Editor-in-Chief of the scholarly international journal Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu. She is the author of eight books, four monographs and four editorial monographs, and of over fifty scientific and professional papers. She has participated in more than sixty international conferences, in Croatia and abroad. She also teaches some courses in italian literature at the Faculty of Humanities and Social Sciences in Mostar (Bosnia and Herzegovina). She has given invited lectures on several occasions at different universities in various countries (Italy, Spain, the Netherlands, Slovenia, France, etc.) and was visiting professor in 2017/2018 of the University of Macerata (Italy). She has been awarded by a special award from the Faculty of Humanities and Social Sciences in Split for the outstanding contribution in the field of publishing and international relations.

Nikica Mihaljević jest profesorem zwyczajnym w Katedrze Języka Włoskiego i Literatury na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytet w Splicie, Chorwacja. Prowadzi kursy na poziomie licencjackim, magisterskim i podyplomowym. Jest kierownikiem Katedry Literatury Włoskiej, zastępcą kierownika Katedry Języka i Literatury Włoskiej, kierownikiem modułu doktoranckiego Literatura i Kultura oraz redaktorem naczelnym międzynarodowego czasopisma naukowego Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu. Jest autorką ośmiu książek, czterech monografii i czterech monografii redakcyjnych oraz ponad pięćdziesięciu artykułów naukowych. Brała udział w ponad sześćdziesięciu międzynarodowych konferencjach w Chorwacji i za granicą. Wykłada również literaturę włoską na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych w Mostarze (Bośnia i Hercegowina). Kilkakrotnie wygłaszała wykłady na różnych uniwersytetach w różnych krajach (Włochy, Hiszpania, Holandia, Słowenia, Francja itp.), A w latach 2017/2018 była profesorem wizytującym na Uniwersytecie w Maceracie (Włochy). Została wyróżniona specjalną nagrodą Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych w Splicie za wybitny wkład w dziedzinie publikacji i stosunków międzynarodowych.


dr Antonela Antonela Marić
Uniwersytet w Splicie

Antonela Antonela Marić PhD, is associate professor, She is a faculty member in Department of Italian Language and Literature. She is head of PhD Studies Program of the Faculty of Humanities and Social Sciences in Split and has large experience as ex Vice Dean for Science and International Relations. She has helped in implementing various international projects, and has participated in international conferences and several international research projects herself.

She has served as a liaison officer with foreign universities in creating two graduation study programs.

Antonela Marić jest profesorem nadzwyczajnym, zatrudniona w Katedrze Języka Włoskiego i Literatury na Uniwersytecie w Splicie. Jest kierownikiem programu studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych i ma duże doświadczenie jako były prodziekan ds. nauki i stosunków międzynarodowych. Uczestniczyła w realizacji różnych projektów międzynarodowych, a także w międzynarodowych konferencjach. Pełniła funkcję oficera łącznikowego z zagranicznymi uniwersytetami przy tworzeniu dwóch programów studiów.


dr Michelle Attard Tonna
Uniwersytet Maltański

Michelle Attard Tonna is an academic member of staff and Senior Lecturer at the Faculty of Education, University of Malta, coordinating school-based mentoring on a national level. This role oversees the mentoring of student-teachers during their field placement and whereby teachers based in schools are trained to be mentors. She is also Deputy Dean of the Faculty and Head of Department of Leadership for Learning and Innovation. She has completed a PhD with the University of Aberdeen, UK.

Before joining the Faculty of Education, Michelle has been engaged by the Ministry for Education and Employment as Head of Project in the Learning Outcomes Framework, which saw the coordination of a national project on the introduction of learning outcomes in the curriculum. She has also represented the Ministry in a number of working groups and fora, both on a local level and internationally. Her primary research interests include the professional development of teachers and comparative studies of the way teachers learn. She has contributed to various European-wide studies in the area of teacher learning and also participated in various conferences and European networks in which she has presented her research. She has published her work in a number of educational journals and books, mostly focusing on teachers, their perceptions, their professional growth and their role as leaders in schools. Her current research interests focus on teacher mentoring, lesson study and teacher professional growth.

Michelle Attard Tonna jest wykładowcą na Wydziale Edukacji Uniwersytetu Maltańskiego, koordynującym mentoring szkolny na poziomie krajowym. Nadzoruje mentoring studentów-nauczycieli podczas ich praktyk w terenie, a nauczyciele pracujący w szkołach są szkoleni do roli mentorów. Jest także prodziekanem Wydziału i kierownikiem Katedry Przywództwa w Uczeniu się i Innowacji. Ukończyła doktorat na Uniwersytecie w Aberdeen w Wielkiej Brytanii.

Przed dołączeniem do Wydziału Edukacji, Michelle Attard Tonna była zaangażowana przez Ministerstwo Edukacji i Zatrudnienia jako kierownik projektu w zakresie ram kwalifikacji i efektów uczenia się, który obejmował koordynację na poziomie krajowym wprowadzenia efektów uczenia się do programu nauczania. Reprezentowała również Ministerstwo w wielu grupach roboczych i forach, zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym. Jej główne zainteresowania badawcze obejmują rozwój zawodowy nauczycieli i badania porównawcze sposobu uczenia się nauczycieli. Brała udział w różnych ogólnoeuropejskich badaniach w dziedzinie uczenia się nauczycieli, a także uczestniczyła w różnych konferencjach i sieciach europejskich, w których prezentowała swoje badania. Publikowała swoje prace w wielu czasopismach edukacyjnych i książkach, koncentrując się głównie na nauczycielach, ich postrzeganiu, rozwoju zawodowym i

roli liderów w szkołach. Jej obecne zainteresowania badawcze koncentrują się na mentoringu nauczycieli, studiowaniu lekcji i rozwoju zawodowym nauczycieli.


dr Charmaine Bonello
Uniwersytet Maltański

Charmaine Bonello is a Resident Academic Lecturer specialising in Early Childhood and Primary education at the University of Malta. With a career spanning back to 1997, she has devoted herself to both working in and academically exploring the realms of early and primary education. She earned her doctoral and master’s degrees in early childhood education from the University of Sheffield in the United Kingdom. Her academic journey has been marked by a deep passion for understanding and improving Early Childhood Education and Care. Her current research interests cover critical areas such as Early Literacy, Children’s Rights, Postcolonial approaches to education, Quality Interactions in the early years, and the Emergent Curriculum. Shecollaborates with fellow academics to advance knowledge and drive positive change in the realms of early, primary and higher education. Her book, „Boys, Early Literacy, and Children’s Rights in a Postcolonial Context,” published by Routledge in 2022, offers deep insights into the intersection of early literacy, children’s rights, and postcolonial contexts. She has been appointed as co-editor of the international refereed journal „Postcolonial Directions in Education” and as a member of the Board of Administrators of the Malta Foundation for the Wellbeing of Society, where she actively contributes to initiatives promoting the overall welfare of society, with a focus on the early years and children’s rights. She co-founded and holds the position of Vice President at the voluntary association Early Childhood Development Association of Malta (ECDAM), demonstrating her commitment to fostering collaboration and best practices within the local early childhood education community.

Charmaine Bonello jest wykładowcą akademickim specjalizującym się w edukacji wczesnoszkolnej i podstawowej na Uniwersytecie Maltańskim. Z karierą sięgającą 1997 roku poświęciła się zarówno pracy, jak i akademickiemu badaniu sfery wczesnej i podstawowej edukacji. Uzyskała tytuł magistra i doktora w dziedzinie wczesnej edukacji na Uniwersytecie w Sheffield w Wielkiej Brytanii. Jej akademicka podróż jest naznaczona głęboką pasją do zrozumienia i poprawy wczesnej edukacji i opieki nad dziećmi. Jej obecne zainteresowania badawcze obejmują krytyczne obszary, takie jak wczesna alfabetyzacja, prawa dziecka, postkolonialne podejście do edukacji, interakcje jakościowe we wczesnych latach i nowy program nauczania. Współpracuje z innymi naukowcami w celu poszerzania wiedzy i wprowadzania pozytywnych zmian w dziedzinie wczesnej edukacji, szkolnictwa podstawowego i wyższego. Jej książka „Boys, Early Literacy, and Children’s Rights in a Postcolonial Context”, opublikowana przez Routledge w 2022 roku, oferuje głęboki wgląd w przecięcie wczesnej alfabetyzacji, praw dziecka i kontekstów postkolonialnych. Została mianowana współredaktorem międzynarodowego czasopisma „Postcolonial Directions in Education” oraz członkiem Rady Administratorów Malta Foundation for the Wellbeing of Society, gdzie aktywnie przyczynia się do inicjatyw promujących ogólny dobrobyt społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem wczesnych lat życia i praw dziecka. Jest współzałożycielką i pełni funkcję wiceprezesa w dobrowolnym stowarzyszeniu Early Childhood Development Association of Malta (ECDAM), demonstrując swoje zaangażowanie w promowanie współpracy i najlepszych praktyk w lokalnej społeczności wczesnej edukacji.


Isabel Murillo Wilstermann
Uniwersytet w Kilonii

Isabel Murillo Wilstermann, M.A., is member of the Department of Teaching Development since 2020, as well as Spanish lecturer in the bachelor’s and master’s degree programs in the Faculty of Arts and Humanities at the Kiel University. In addition to her extensive teaching experience, She has conceived and developed a teacher preparation project granted by PerLe-Fonds (Projekt erfolgreiches Lehren und Lernen) for innovative teaching at the University of Kiel. Moreover, she has co-initiated the Erasmus+ project ProPIC in cooperation with Karlsruhe University of Education, Newcastle University, University of Barcelona, and University of Borås. During this project she coordinated ProPIC at a local level and co-developed the study program to be implemented at Kiel University. As a member of the Department of Teaching Development, she collaborates in the development and implementation of the BEAT-Be a Tutor programme which aims at providing qualification opportunities for students with teaching duties. She initiated and co-organized together with the SEA-EU Department at Kiel University the event BEAT-SEA-EU Staff-Week with the objective of building synergies with SEA-EU partners and co-develop training modalities that address challenges faced by course assistants.

Isabel Murillo Wilstermann jest członkiem Departamentu Rozwoju Nauczania od 2020 r., a także wykładowcą języka hiszpańskiego na studiach licencjackich i magisterskich na Wydziale Humanistyczno-Artystycznym Uniwersytetu w Kilonii. Oprócz bogatego doświadczenia w nauczaniu opracowała i realizowała projekt przygotowania nauczycieli przyznany przez PerLe-Fonds (Projekt erfolgreiches Lehren und Lernen) na innowacyjne nauczanie na Uniwersytecie w Kilonii. Ponadto była współinicjatorką projektu ProPIC w ramach programu Erasmus+ we współpracy z Karlsruhe University of Education, Newcastle University, University of Barcelona i University of Borås. Podczas tego projektu koordynowała ProPIC na poziomie lokalnym i współtworzyła program studiów, który miał zostać wdrożony na Uniwersytecie w Kilonii. Jako członek Departamentu Rozwoju Nauczania współpracuje przy opracowywaniu i wdrażaniu programu BEAT-Be a Tutor, którego celem jest zapewnienie możliwości podnoszenia kwalifikacji studentom mającym obowiązki dydaktyczne. Zainicjowała i współorganizowała wraz z Wydziałem SEA-EU na Uniwersytecie w Kilonii wydarzenie BEAT-SEA-EU Staff-Week w celu budowania synergii z partnerami SEA-EU i wspólnego opracowywania metod szkoleniowych, które odpowiadają na wyzwania stojące przed asystentami kursów.


Rick Huizinga
Uniwersytet w Groningen

Rick Huizinga is an Educational Specialist and Trainer at the University of Groningen in the Netherlands, where he develop and deliver educational programs for academic staff. Since 2019, he has been co-coordinating the University Teaching Qualification program and leading the ‘Masters of Didactics’ program in collaboration with the Ministry of Higher Education in Poland. He also provides expertise on Active Learning, Inclusive Education, and Continuous Professional Development.

Previously, he worked as the Coordinator for International Student Life and an Intercultural Educator at Emory University in Atlanta, where he led initiatives supporting international students and promoting intercultural competence. With a background in secondary education and history, he has also held teaching and leadership roles at several institutions.

 

He holds a Research Master’s in Educational Leadership from the University of Jyväskylä, Finland, and a BA in Secondary Education and History from Calvin University in the United States.

Rick Huizinga jest specjalistą ds. edukacji i trenerem na Uniwersytecie w Groningen w Holandii, gdzie opracowuje i realizuje programy edukacyjne dla kadry akademickiej. Od 2019 r. współkoordynuje program University Teaching Qualification, prowadził program „Masters of Didactics” we współpracy z Ministerstwem Szkolnictwa Wyższego w Polsce. Zapewnia również ekspertyzę w zakresie aktywnego uczenia się, edukacji włączającej i ciągłego rozwoju zawodowego.

Wcześniej pracował jako koordynator ds. międzynarodowego życia studenckiego i edukator międzykulturowy na Uniwersytecie Emory w Atlancie, gdzie prowadził inicjatywy wspierające studentów międzynarodowych i promujące kompetencje międzykulturowe. Z wykształceniem dotyczącym szkolnictwa średniego i historycznym, pełnił również funkcje dydaktyczne i kierownicze w kilku instytucjach.

Posiada tytuł magistra w dziedzinie przywództwa edukacyjnego uzyskany na Uniwersytecie w Jyväskylä w Finlandii oraz tytuł licencjata w zakresie edukacji w szkole średniej i historii uzyskany na Uniwersytecie Calvin w Stanach Zjednoczonych.


Grzegorz Grzegorczyk
Uniwersytet Gdański

Grzegorz Grzegorczyk is a doctor of humanities in the field of Linguistics. Since 1997 he has been teaching students in linguistics subjects. Since 2013 he has been guiding students, academics and business people as a tutor, coach and supervisor. She focuses on individual support focused on the needs reported by students and clients.

Since 2011, she has been training groups as a coach in business and education in the areas of tutoring and coaching skills in management and education (various levels), effective use of communication strategies, self-presentation, persuasion and persuasion tools, interviewing techniques, public speaking. She is a certified coach (post-graduate studies Academy of Coaching) and accredited academic tutor, supervisor of academic tutors. Active trainer of interpersonal skills, solution-focused therapy consultant, certified psychologist.

Grzegorz Grzegorczyk jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie Językoznawstwa. Od 1997 roku pracuje dydaktycznie ze studentami w ramach przedmiotów językoznawczych. Od 2013 roku prowadzi studentów, akademików i ludzi biznesu jako tutor, coach i superwizor. Skupia się na indywidualnym wsparciu ukierunkowanym na zgłaszane przez studentów i klientów potrzeby.

Od 2011 roku szkoli grupy jako trener w biznesie i edukacji w obszarach umiejętności tutorskich i coachingowych w zarządzaniu oraz edukacji (różnych szczebli), skutecznego stosowania strategii komunikacyjnych, autoprezentacji, narzędzi perswazji i przekonywania, technik prowadzenia rozmowy, wystąpień publicznych. Jest certyfikowanym coachem (studia podyplomowe Akademia Coachingu) i akredytowanym tutorem akademickim, superwizorem tutorów akademickich. Aktywnym trenerem umiejętności interpersonalnych, konsultantem terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, dyplomowanym psychologiem.


Wojciech Glac
Uniwersytet Gdański

Wojciech Glac is a PhD in biological sciences and is an academic teacher with 20 years of experience. She works in the Neurobiology Laboratory of the Department of Animal and Human Physiology at the University of Gdansk. He conducts classes with students of various majors in the form of lectures and exercises, as well as lectures and workshops popularizing knowledge about the brain for children, adolescents and adults. He is the originator and organizer of the Brain Days at the University of Gdansk, which for more than 10 years have attracted several thousand people interested in brain issues. He participates in projects improving the quality of didactics and conducts training in the use of knowledge from the field of neuroscience in education and business, innovative and active teaching methods, including gamification, game-based learning (Game-Based Learning), learning-by-doing, problem-solving (Problem-Based Learning), project-based learning (Project-Based Learning) or scientific inquiry (Inquiry-Based Education).

 

He is a laureate of the Mrongowiusz Award for the best teachers at the University of Gdansk and the Populizer of Science award in the competition of the Science in Poland PAP service and the Ministry of Science and Higher Education.

His scientific interests include neuroscience in the broadest sense and its connections with other scientific fields, such as psychology, criminology and pedagogy, his research work is focused on the problem of addiction, including mechanisms and inter-personal variability of the effects of psychoactive substances on the body.

He is a tutor who assists students who wish to develop their scientific interests interdisciplinarily, combining field knowledge with neuroscience knowledge. He provides assistance in improving science popularization skills, seeking motivation and tools to foster effective learning.

Wojciech Glac Jest doktorem nauk biologicznych w zakresie Biologii, nauczycielem akademicki z 20-letnim stażem. Pracuje w Pracowni Neurobiologii Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzi zajęcia ze studentami różnych kierunków w formie wykładów i ćwiczeń oraz wykłady i warsztaty popularyzujące wiedzę o mózgu dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest pomysłodawcą i organizatorem Dni Mózgu na Uniwersytecie Gdańskim, które od ponad 10 lat przyciągają kilka tysięcy osób zainteresowanych tematyką mózgu. Uczestniczy w projektach podnoszących jakość dydaktyki oraz prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania wiedzy z obszaru neuronauk w edukacji i biznesie, innowacyjnych i aktywnych metod nauczania, w tym gamifikacji, edukacji opartej na grach (Game-Based Learning), uczeniu przez działanie (Learning-by-doing), rozwiązywanie problemów (Problem-Based Learning), uczeniu się opartym na projekcie (Project-Based Learning) czy na dociekaniu naukowym (Inquiry-Based Education).

Jest laureatem nagrody dla najlepszych nauczycieli Uniwersytetu Gdańskiego imienia Mrongowiusza oraz nagrody Popularyzator Nauki w konkursie serwisu Nauka w Polsce PAP oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Jego naukowe zainteresowania obejmują szeroko pojętą neurobiologię i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki, takimi jak psychologia, kryminologia czy pedagogika, jego prace badawcze skoncentrowane są na problematyce uzależnień, w tym mechanizmach i międzyosobniczej zmienności wpływu substancji psychoaktywnych na organizm.

Jest tutorem, który wspomaga studentów pragnących rozwijać swoje zainteresowania naukowe interdyscyplinarnie, łącząc wiedzę kierunkową z wiedzą z zakresu neuronauk. Służy pomocą w

doskonaleniu umiejętności popularyzacji nauki, poszukiwaniach motywacji i narzędzi sprzyjających efektywnemu uczeniu się.


Anna Osińska
Uniwersytet Gdański

Anna Osińska is an Administrative specialist whose professional experience is mainly related to education and training activities. After completing her master’s degree in pedagogy at the Faculty of Pedagogy and Artistic Education at UWM, she worked for more than 15 years in a training company dealing not only with the implementation but also with the writing of training projects financed from EU funds. She is the co-author of several projects and the author of 4 projects that received funding in the open competition procedure with a total value of more than 8 million PLN. She performed many functions, including: training expert, monitoring and evaluation expert, administrative manager of the project office and project coordinator – dealing with the organization of training courses, workshops, monitoring and evaluation (including the creation of monitoring tools), creation of training programs, budget management control, management of staff (several people), coordination of all project activities. She constantly supplemented her practical experience with theoretical knowledge not only during short training forms, but mainly during postgraduate studies in: Human Resource Management (Master of Business Administration Human Resource Management MBA ZZL), Economic Efficiency of Enterprises, Accounting and Controlling, Personal Data Protection. She also completed a second bachelor’s degree in Administration at the Faculty of Law and Administration of the University of Warmia and Mazury.

In addition to her work related to project management, she has also been engaged in teaching activities, conducting classes with students in pedagogical research methodology and social pathology, and “scientific” as a hobby, taking part in 2 international conferences presenting – during poster sessions – research on the evaluation of the implementation of RODO regulations/security of personal data processing in business.

Since 2021 she has been associated with the Center for Didactic Improvement and Tutoring of the University of Gdansk (CDDIT UG) dealing, among other things, with the planning of processes relating to the training activities of the Center, the organization and operation of training courses, workshops, conferences, participation in the development and implementation of projects under the aegis of CDDIT, financial management, materials management and budgets of projects implemented by the Center.

Anna Osińska jest specjalistką administracyjną, której doświadczenie zawodowe związane jest głównie z działalnością edukacyjną i szkoleniową. Po ukończeniu magisterskich studiów pedagogicznych na Wydziale Pedagogiki i Wychowania Artystycznego UWM przez ponad 15 lat pracowała w firmie szkoleniowej zajmując się nie tylko realizacją ale także pisaniem projektów szkoleniowych finansowanych ze środków unijnych. Jest współautorką kilku projektów oraz autorką 4 projektów, które w otwartej procedurze konkursowej otrzymały dofinansowanie o łącznej wartości powyżej 8 mln złotych. Pełniła wiele funkcji, między innymi: eksperta ds. szkoleń, eksperta ds. monitoringu i ewaluacji, kierownika administracyjnego biura projektu oraz koordynatora projektów – zajmując się organizacją szkoleń, warsztatów, monitoringiem i ewaluacją (w tym tworzeniem narzędzi do monitoringu), tworzeniem programów szkoleniowych, kontrolą i zarządzaniem budżetem, zarządzaniem kadrą (kilkunastoosobową), koordynacją całości działań projektowych. Swoje doświadczenie praktyczne nieustannie uzupełniała wiedzą

teoretyczną nie tylko podczas krótkich form szkoleniowych ale głównie na studiach podyplomowych w zakresie: Zarządzania Zasobami Ludzkimi (Master of Business Administration Zarządzanie Zasobami Ludzkimi MBA ZZL), Efektywności Ekonomicznej Przedsiębiorstw, Rachunkowości i Controllingu, Ochrony Danych Osobowych. Ukończyła również drugie studia na poziomie licencjatu z Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

Poza pracą związaną z zarządzaniem projektami, zajmowała się również działalnością dydaktyczną prowadząc zajęcia ze studentami z metodologii badań pedagogicznych oraz patologii społecznych, a także hobbistycznie „naukową” biorąc udział w 2 konferencjach międzynarodowych prezentując – podczas sesji posterowych – badania dotyczące oceny wdrażania przepisów RODO/bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych w obrocie gospodarczym.

Od roku 2021 związana jest z Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego (CDDIT UG) zajmuje się m.in. planowaniem procesów dotyczących działalności szkoleniowej Centrum, organizacją i obsługą szkoleń, warsztatów, konferencji, współudziałem w tworzeniu i realizacji projektów pod egidą CDDIT, zarządzaniem finansami, gospodarką materiałową oraz budżetami projektów realizowanych przez Centrum.


Ilona Kamińska
Uniwersytet Gdański

Ilona Kamińska holds a PhD in the discipline of Earth and Environmental Sciences, and after completing her master’s degree in Chemistry at the University of Gdansk, she joined the Faculty of Oceanography and Geography first as a doctoral student and then as a project coordinator. She has taught students on the ecological and socioeconomic value of marine ecosystems, economic valuation of the environment, ecosystem services, social-ecological systems issues and project management. She based her work with students mainly on activation methods such as project method, case study, role-playing, debates and PBL problem method.

At the same time, she co-authored, managed and implemented a number of development projects aimed at students and academics, the main purpose of which was to improve the quality of education by, among other things, implementing new teaching methods, modifying study programs, internship programs for students and training programs for academic staff.

After obtaining a Ph.D. in Natural Sciences in the discipline of Earth and Environmental Sciences, she did not continue her scientific work. She focused on obtaining funds for innovative educational and development projects aimed at students and educational and scientific staff.

Since 2024, I have been using my several years of experience in both project management and monitoring the correctness of project implementation for the benefit of the Center for Didactic Improvement and Tutoring at the University of Gdansk.

Ilona Kamińska jest doktorem nauk ścisłych i przyrodniczych w dyscyplinie Nauki o Ziemi i środowisku, po ukończeniu studiów magisterskich na wydziale Chemii Uniwersytetu Gdańskiego, związała się z Wydziałem Oceanografii i Geografii najpierw jako doktorantka, a następnie jako koordynatorka projektów. Prowadziła zajęcia ze studentami z zakresu ekologicznej i socjoekonomicznej wartości ekosystemów morskich, ekonomicznej wyceny środowiska, usług ekosystemowych, problematyki systemów społeczno-ekologicznych oraz zarządzania projektami. Swoją pracę ze studentami opierała głównie na metodach

aktywizujących takich jak metoda projektowa, studium przypadku, role-playing, debaty czy metoda problemowa PBL.

 

Równocześnie była współautorką, menadżerką i realizatorką wielu projektów rozwojowych skierowanych do studentów i nauczycieli akademickich, których głównym celem było podnoszenie jakości kształcenia m.in. poprzez wdrażanie nowych metod dydaktycznych, modyfikację programów studiów, programów stażowych dla studentów oraz programów szkoleniowych dla kadry akademickiej.

Po uzyskaniu stopnia doktora z Nauk ścisłych i przyrodniczych w dyscyplinie Nauki o Ziemi i środowisku nie kontynuowała pracy naukowej. Skoncentrowała się na pozyskiwaniu środków na innowacyjne projekty dydaktyczno-rozwojowe skierowane do studentów i kadry dydaktyczno-naukowej.

Od 2024 roku swoje kilkunastoletnie doświadczenie zarówno w zarządzaniu projektami jak i monitorowaniu prawidłowości realizacji projektów wykorzystuje na rzecz Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego.