Projekt konkursowy pt. „Transformacje kompetencji w uniwersytecie: peer-tutoring jako kluczowy element wsparcia rozwoju studentów” finansowany w ramach programu Partnerstwa Strategiczne NAWA

Czas trwania:  01.09.2024 – 31.08.2026 r.

Wartość dofinansowania: 1 264 802,16 PLN

Realizator: Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego

Partnerzy Strategiczni:
Uniwersytet Maltański i Uniwersytet w Splicie

Cel:
Projekt Transformacje kompetencji w uniwersytecie: peer-tutoring jako kluczowy element wsparcia rozwoju studentów (PEER-Edu) ma na celu zbudowanie przestrzeni rozwijania, istniejących na uniwersytetach europejskich (m.in. Niderlandy, Belgia, Niemcy) nowych funkcji i kompetencji studentów tutora rówieśniczego (peer-tutor). Wsparcie udzielane studentom, szczególnie pierwszego rocznika, przez starszych kolegów pozwala realizować wiele aspektów związanych z transformacjami kompetencji w uniwersytecie oraz ich profilowaniem zgodnym z wymogami stawianymi przez rynek pracy. Wymaga jednak rzetelnego i profesjonalnego przygotowania studentów mających pełnić funkcję peer-tutor. Celem projektu jest kompleksowe przygotowanie, we współpracy z Uniwersytetem Maltańskim i Uniwersytetem w Splicie, wsparcia dla studentów i nauczycieli akademickich obejmującego szkolenie peer-tutor, peer-tutor trainers.

 

Bezpośredni adresaci – grupa docelowa:

  • Peer-tutors – studenci starszych roczników, którzy pełnić będą rolę tutorów dla młodszych kolegów
  • Peer-tutors trainers – nauczyciele akademiccy, którzy zostaną przygotowani do koordynowania pracy peer-tutors, bycia ich opiekunami merytorycznymi/superwizorami
  • Studenci – głównie studenci I roczników, którzy dopiero rozpoczynają studia.

 

Główne działania:

  1. Przygotowanie i przeprowadzenie wspólnych badań diagnostycznych (ankiety) wśród studentów i kadry akademickiej na Uniwersytetach w Gdańsku, Splicie i na Malcie
  2. Przygotowanie raportu z badań z rekomendacjami eksperckimi
  3. Przygotowanie programów szkoleń dla studentów i nauczycieli akademickich
  4. Przeprowadzenie pilotażowych szkoleń dla studentów (peer-tutors) i nauczycieli akademickich (peer-tutors trainers) ich ewaluacja, pilotaż peer-tutoringu
  5. Konferencja zamykająca projekt w Gdańsku
  6. Przygotowanie wspólnej publikacji na kanwie rezultatów i doświadczeń uczestników projektu
  7. Przygotowanie platformy on-line (bazy wiedzy) w obszarze której realizowane będą zadania projektowe.