Od hospitacji do inspiracji

prowadząca: Dorota Godlewska-Werner

Szkolenia będzie miało charakter warsztatowy. Zostaną omówione najważniejsze zasady przeprowadzania hospitacji począwszy od obserwacji, po przekazanie informacji zwrotnej. Opracowana zostanie lista elementów poddawanych obserwacji wraz z przykładami dobrych praktyk dydaktycznych i elementów wymagających zmiany.
Program:
1. Rola hospitacji w szkolnictwie wyższym
2. Mity i obawy związane z hospitacjami
3. Zasady obiektywnej obserwacji
4. Elementy poddawane obserwacji
5. Wypełnianie protokołu hospitacji
6. Błędy osób hospitujących
7. Wspierający feedback

Celem szkolenia jest przygotowanie osób hospitujących zajęcia do przeprowadzania obiektywnej obserwacji innych nauczycieli dydaktycznych, uzupełnienia protokołu hospitacji i przeprowadzenia rozmowy z osobą ocenianą w taki sposób, żeby wesprzeć rozwój zawodowy.

Dlaczego warto?

Osoby uczestniczące będą mieć okazję, aby przedyskutować i przećwiczyć, w jaki sposób prowadzić obiektywne i wspierające hospitacje. Rozwiną kompetencje obserwacji bez oceniania, a także kompetencje wspierające budowania kultury feedbacku na szkolnictwie wyższym. Wspólnie zmienimy sposób myślenia o hospitacjach jako przykrym obowiązku wykonywanym na ostatnią chwilę, tylko jako skutecznym narzędziu rozwoju dydaktyczek i dydaktyków.

Link do formularza zgłoszeniowego: link  (dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy w terminie: od data r. (godz. 0:00) do data r. (godz. 0:00)

Liczba dostępnych miejsc: 10-20 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy

Czas trwania szkolenia: 6 godz.
Forma szkolenia: stacjonarna

Termin: 

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem