Tutoring interdyscyplinarny to szansa na poszerzenie horyzontów, rozwijanie zainteresowań wykraczających poza studiowany kierunek oraz odkrywanie powiązań między różnymi dziedzinami. 14 listopada zakończyła się rekrutacja do tegorocznej edycji. Do 28 listopada osoby zakwalifikowane do projektu otrzymały zaproszenie na pierwsze spotkanie. Zgłoszeń było bardzo dużo, dlatego nie wszyscy mogli zostać przyjęci — zachęcamy jednak do aplikowania w kolejnym roku akademickim. Otrzymujemy wiele głosów i dowodów na to, że jest to niesamowite doświadczenie. Przykładem może być udział w tygodniowym projekcie Studiotopia International Pop-Lab w Kluż-Napoce, organizowanym przez Cluj Cultural Centre w Rumunii Pani Dominiki Szymańskiej (obecnie studentka II roku Studiów Wschodnich), jako efekt realizacji tutoringu interdyscyplinarnego, prowadzonego przez dr hab. Anitę Lewandowską (WOiG UG) w semestrze letnim roku akademickiego 2024/25.
Wyjazd był realizowany w ramach współpracy Tutorki z Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku w ramach międzynarodowego projektu „Studiotopia 2: Sztuka i Nauka wkracza w erę Symbiocenu”, dofinansowanego przez Unię Europejską. Jest on częścią programu „Kreatywna Europa” i ma na celu budowanie współpracy artystów i naukowców z różnych dziedzin sztuki, nauk ścisłych oraz humanistycznych.

Wydarzenie, w którym brała udział studentka łączyło naukę, sztukę i innowacje społeczne. Jego głównym celem było wypracowanie nowego spojrzenia na problemy współczesnych miast i ich mieszkańców. W międzynarodowych zespołach 19 młodych osób z Rumunii, Polski, Francji, Włoch, Belgii, Hiszpanii i Grecji podejmowało wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, zmianą klimatu oraz społeczną odpowiedzialnością.
Swój pobyt w Kluż-Napoce oraz wrażenia z udziału w międzynarodowych warsztatach Pani Dominika Szymańska opisała w eseju pt. „Między sztuką a nauką. Studiotopia International Pop-Lab w Kluż-Napoce”, który okazał się w ostatnim zeszycie Tutoring Gedanensis
Gratulujemy Pani Dominice i Pani Profesor. A zakwalifikowanym do projektu Tutoringu interdyscyplinarnego w bieżącym roku oraz tutorkom i tutorom życzymy fantastycznej przygody.


