Neuroedukacja i neurodydaktyka w uczeniu dorosłych

prowadząca: Anna Kot

Szkolenie obejmuje:
  1. Podstawy neuroedukacji i neurodydaktyki – czym są i jakie mają znaczenie w edukacji dorosłych.
  2. Jak uczy się mózg? – neuroplastyczność, rola emocji, uwagi i motywacji w procesie uczenia się.
  3. Neurofakty i neuromity w edukacji.
  4. Praktyczne strategie dydaktyczne – jak projektować zajęcia przyjazne mózgowi:
         • aktywizujące metody pracy,
         • znaczenie kontekstu i doświadczenia,
         • rola informacji zwrotnej i powtórek.
  5. Neurodydaktyka w praktyce akademickiej – przykłady zastosowań w wykładach, ćwiczeniach i e-learningu.

Współczesna dydaktyka akademicka wymaga zrozumienia, jak działa mózg i jakie mechanizmy wspierają proces uczenia się dorosłych. Celem szkolenia jest rozwój kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie wykorzystania wiedzy z neuroedukacji i neurodydaktyki w projektowaniu zajęć. Uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się, jak unikać neuromitów i jak stosować strategie zgodne z naturalnymi mechanizmami pracy mózgu.

Szkolenie daje możliwość spojrzenia na proces uczenia się dorosłych z perspektywy neurobiologii – nie jako zbioru abstrakcyjnych teorii, lecz jako praktycznego narzędzia wspierającego projektowanie skutecznych zajęć. Uczestnicy poznają mechanizmy działania mózgu, które wpływają na koncentrację, motywację i zapamiętywanie, a także nauczą się, jak tworzyć środowisko dydaktyczne sprzyjające uczeniu się. Zamiast gotowych schematów, szkolenie oferuje przestrzeń do krytycznej refleksji nad własnym stylem nauczania oraz inspirację do wdrażania rozwiązań opartych na aktualnej wiedzy naukowej. To propozycja dla tych, którzy chcą uczyć bardziej świadomie, skutecznie i z większym zrozumieniem dla procesów poznawczych swoich studentów.

Zapisy: od 13.10.2025 r. (od godz. 8:00) do 17.10.2025 r. (do godz. 24:00)
Formularz zgłoszeniowy: https://forms.office.com/e/r8zWSeKHz8 (dostępny po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)

Liczba dostępnych miejsc: 10-15 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy, doktoranci

Czas trwania szkolenia: 4 godz.
Forma szkolenia: online

Termin: 5 listopada 2025 (środa), godz. 14:00–17:15

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem