“Naukowy Jazz” czyli jak iść do celu, gdy jest nas wiele/wielu? Różnorodności w zespołach badawczych
prowadzące: Magdalena Gajewska, Magdalena Żadkowska
Cele szkolenia:
- Podniesienie świadomości i wiedzy – uczestnicy poznają znaczenie różnorodności (m.in. kulturowej, językowej, światopoglądowej, wynikającej z niepełnosprawności czy wieku) w środowisku akademickim oraz dowiedzą się, jakie korzyści płyną z tworzenia inkluzywnej uczelni.
- Rozwój umiejętności praktycznych – pracownicy nauczą się rozpoznawać i reagować na przejawy dyskryminacji, stereotypów czy mikroagresji, a także kształtować komunikację i działania sprzyjające równości oraz wzajemnemu szacunkowi.
- Budowanie kultury inkluzywnej uczelni – uczestnicy wypracują sposoby wspierania różnorodnych studentów, doktorantów i współpracowników w codziennym funkcjonowaniu, co przyczyni się do tworzenia otwartego, bezpiecznego i wspierającego środowiska akademickiego.
Dlaczego warto?
Dzięki połączeniu części diagnostycznej z praktycznym treningiem zarządzania różnorodnością uczestnicy nie tylko zyskują wiedzę, ale przede wszystkim uczą się, jak przekładać ją na działania wspierające rozwój inkluzywnej kultury akademickiej.
Zapisy: od 13.10.2025 r. (od godz. 8:00) do 17.10.2025 r. (do godz. 24:00)
Formularz zgłoszeniowy: https://forms.office.com/e/Sj0nEWxeiU (dostępny po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Liczba dostępnych miejsc: 10-12 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy, doktoranci
Czas trwania szkolenia: 12 godz.
Forma szkolenia: stacjonarna
Terminy (szkolenie dwudniowe):
Dzień 1 – 28 listopada 2025 (piątek), godz. 13:00–18:00
Dzień 2 – 1 grudnia 2025 (poniedziałek), godz. 13:00–18:00
Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem

