Krótkie formy wideo do wspomagania procesów dydaktycznych
prowadząca: Piotr Arłukowicz
Moim celem jest pokazanie uczestnikom zestawu sprytnych technik edycyjnych, dzięki którym filmy przyciągają uwagę widza, co będzie trzeba wykorzystać do przygotowania krótkiego materiału ze swojej dziedziny.
Szkolenie jest kontynuacją poprzednich szkoleń, które prowadziłem, to znaczy: „Grafika w pracy nauczyciela” oraz „Animacja w pracy nauczyciela”. Tym razem uczestnicy (w parach) po krótkim zapoznaniu z narzędziami będą mieli do przygotowania 1-2 minutowy film ze swojej dziedziny, sporządzony z wykorzystaniem omówionych na pierwszym spotkaniu technik. Następnie grupowo obejrzymy te filmy i dzięki reakcjom zwrotnym zdobędziemy informacje co możemy poprawić, ulepszyć oraz zmienić. Szkolenie podzielone jest na trzy części. Pierwsza cześć – online (nagrana) – przedstawi narzędzia i sposób pracy. Grupa następnie dobierze się w pary i zrealizuje zadanie przygotowania materiałów filmowych do montażu. W parach osoby ustalą scenariusz, pomysły oraz nagrają samodzielnie filmy na temat swojej dziedziny. W trakcie kolejnego spotkania popracujemy nad montażem i warsztatem technicznym przy asyście prowadzącego, aby wspomóc każdego uczestnika indywidualnie (grupowa forma online nie za bardzo pozwala na taką pomoc). Na trzecim spotkaniu, które może być online lub stacjonarnie, będziemy oglądać dzieła uczestników i generować wartościową informację zwrotną na ich temat. Szkolenie jest dość intensywne, dotyczy niełatwych zagadnień i wymaga udziału sprzętu komputerowego – laptopów lub silnych maszyn stacjonarnych, dlatego osoby z wydajnym sprzętem będą „uprzywilejowane technologicznie”. Ze względu na ograniczony czas szkolenia i jego treści, uczestnicy poprzednich szkoleń (zwłaszcza „Animacja…”) lub szkoleń prowadzonych przez prof. Wojciecha Glaca z tworzenia materiałów wideo wyniosą z tej edycji najwięcej. Całkowicie początkujący mogą otrzymać wymaganą pomoc podczas drugiego spotkania. Szkolenie jest przygotowane głównie dla osób, które znają już podstawy edycji, i ma na celu przeprowadzić je nieco dalej w temat. Zainteresowani, którzy jeszcze nie podeszli do tematów edycji, powinni raczej skierować się na szkolenie o nieco prostszym progu wejścia, np. „Animacja w pracy nauczyciela”, lub skorzystać z innych tego typu wprowadzających szkoleń.
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają zestaw przydatnych materiałów wideo oraz dźwiękowych, w formie klipów, które można używać do wzbogacenia obrazu. Specjalną atrakcją tego szkolenia jest też możliwość „zamówienia” prostych animacji u prowadzącego (np. jakieś strzałki animowane w nietypowy sposób, itp.), które będzie można otrzymać jako dodatkowe wsparcie. Oczywiście liczba takich elementów nie będzie duża, ale będą dopasowane do potrzeb danego uczestnika. Wystarczy przyjść, i zrealizować swój pomysł na zabawne wprowadzenie do swojego przedmiotu!
Ze względu na podniesiony poziom trudności i niewielkie (ale jednak obecne) wymagania wstępne, ukończenie tego szkolenia będzie „zaliczane” tylko po przygotowaniu i ocenie przygotowanych filmów. Nie wystarczy partycypacja „bierna” i nie będzie akceptowane podejście „to ja popatrzę tylko a resztę zrobię sobie później”. Założenie jest takie: wychodzimy z tego szkolenia z gotowym produktem, i wiemy jak robić następne kroki.
Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/87YgbzAMjs (dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy w terminie: od 21.10.2024 r. (godz. 8:00) do 27.10.2024 r. (godz. 24:00)
Liczba dostępnych miejsc: 20 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy
Wymiar szkolenia: 12 godzin
Warsztat: blended-learning
Termin:
online 06.11.2024 r. w godz. 15:00 – 19:00
stacjonarnie 13.11.2024 r. w godz. 15:00 – 19:00 (potrzebne własne laptopy!)
online 27.11.2024 r. w godz. 15:00 – 19:00
Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem