Instrukcje dla Autorek i Autorów

 

Artykuł powinien być przygotowany zgodnie z poniższymi wymogami:

Na stronach przed tekstem głównym należy umieścić:

  • imię i nazwisko autorki/autora lub autorek/autorów, afiliacje oraz numer lub numery ORCID
  • tytuł artykułu
  • streszczenie w języku polskim i angielskim (maksymalnie po 250 słów)
  • słowa kluczowe w języku polskim i angielskim (od 5 do 8 słów)

Tekst powinien być przygotowany w formacie .doc (.docx) lub .rtf, sformatowany w minimalnym stopniu, zgodnie z poniższą charakterystyką:

  • czcionka Times New Roman 12 pkt, wszystkie marginesy po 2,5 cm, wcięcie akapitowe 1 firet (12 pkt), odstęp między wierszami 1,5 interlinii, bez odstępów przed wcięciem akapitowym i po (0 pkt), w jednej kolumnie;
  • bez wyróżnień́, w szczególności w postaci ramek lub pól tekstowych oraz kursywy (z wyjątkiem zwrotów obcojęzycznych);
  • cytaty zamieszczone w znaku cudzysłowu, bez kursywy;
  • przypisy umieszczane na dole strony, z zastosowaniem numeracji ciągłej;
  • ponumerowane strony (numeracja ciągła, umieszczona w prawym dolnym rogu strony);
  • wyłączona opcja dzielenia wyrazów, brak stałych spacji oraz podziałów strony.

Tabele, wykresy i rysunki powinny być opatrzone tytułami, numerami oraz odnośnikami do źródeł. W przypadku wykorzystywania cudzych materiałów graficznych niezbędne jest przesłanie pisemnego pozwolenia od ich autorów/autorek lub wskazania typu licencji umożliwiającej wykorzystanie.

Elementy graficzne, niezależnie od ich umieszczenia w tekście, powinny być zapisane w formacie .jpg, lub .png i przesłane jako oddzielne pliki (rozdzielczość plików graficznych nie mniejsza niż 300 px).

Zestawienie bibliograficzne powinno zawierać jedynie prace przywoływane lub cytowane w tekście w porządku alfabetycznym, zgodnie z poniższymi wytycznymi:

  • przypisy bibliograficzne składają się z nazwiska autora i roku wydania, ujętych w nawias, np.: (Nowak 2005) oraz – w przypadku dosłownego przytoczenia cytowanej publikacji – numeru strony po przecinku (Nowak 2005, s. 123)
  • jeżeli kilka prac tego samego autora (lub autorów) zostało opublikowanych w tym samym roku, należy wstawić litery a, b, c itd. po roku publikacji bez spacji, np.: (Nowak 2005a); (Nowak 2005b)
  • przy cytowaniu pracy dwóch autorów umieszczamy nazwiska obu oddzielone przecinkiem, np.: (Nowak, Kowalski 2010). Jeżeli autorów jest trzech lub więcej, podajemy nazwisko pierwsze, dodajemy „i in.”, np.: (Nowak i in. 2009)
  • w przypadku odwoływania się do dwóch lub więcej prac w tym samym nawiasie należy uporządkować je chronologicznie, a w drugiej kolejności alfabetycznie według nazwisk pierwszych autorów, natomiast odsyłacze do kolejnych prac należy oddzielić średnikiem, np.: (Nowak 2001, 2003; Kowalski 2012)
  • monografia (opracowanie książkowe): nazwisko, inicjał imienia, rok wydania w nawiasie okrągłym. Tytuł kursywą. Miejsce wydania: Wydawnictwo; np.: Nowak, J. (2013). Dydaktyka. Warszawa: Wydawnictwo Edu.
  • praca zbiorowa: nazwisko, inicjał imienia, red. w nawiasie okrągłym, rok wydania w nawiasie okrągłym. Tytuł kursywą. Miejsce wydania: wydawnictwo; np.: Nowak J., Kowalski J. (red). (2010). Dydaktyka. Warszawa: Wydawnictwo Edu.
  • rozdział w pracy zbiorowej: nazwisko, inicjał imienia, rok wydania
    w nawiasie okrągłym. Tytuł kursywą. W: Nazwisko, inicjał imienia redaktora/redaktorów, red. w nawiasie okrągłym. Tytuł kursywą. Miejsce wydania: wydawnictwo; np.: Nowak J., Kowalski J. (2010). O dydaktyce.
    W: Kowal J., Nowak Z. (red.). Dydaktyka. Warszawa: Wydawnictwo Edu.
  • artykuł w czasopiśmie: nazwisko, inicjał imienia, rok wydania w nawiasie okrągłym. Tytuł kursywą. Tytuł czasopisma w cudzysłowie, numer, zakres stron; np.: Nowak J., Kowalski J. (2012). Dydaktyka. „Forum Dydaktyczne”, nr 1, s. 11-44
  • opracowanie na stronie internetowej: nazwisko, inicjał imienia. Tytuł kursywą, dostępny na: ścieżka dostępu (otwarty: data dostępu); np.: Nowak J., O dydaktyce, dostępny na: http://www.edu.edu.pl/o-dydaktyce.html (otwarty 01.01.2024).

Tekst powinien być przekazany do Redakcji w postaci pliku lub plików, zgodnie
z wymogami, na adres poczty elektronicznej: jaroslaw.jendza@ug.edu.pl

W przypadku, gdy tekst powstał w ramach projektu finansowanego ze źródeł zewnętrznych należy ujawnić źródło finansowania.

Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzenia drobnych zmian redakcyjnych i edytorskich w publikowanych artykułach.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY!