TUTORING AKADEMICKI DLA PRAKTYKÓW – KURS DOSKONALĄCY II STOPNIA
DLA KOGO?
Kurs dedykowany jest nauczycielom-tutorom, którzy posiadają doświadczenie prowadzenia spotkań tutorskich ze studentami.
CEL KURSU
Kurs, oparty na diagnozie potrzeb uczestników podczas rozmowy wstępnej i przewidujący po części szkoleniowej dedykowany follow-up, poświęcony jest doskonaleniu wiedzy i umiejętności oczekiwanych od tutorów i tutorek już praktykujących tutoring indywidualny lub grupowy, będących po realizacji kursu tutorskiego 1. Stopnia. Program kursu przewiduje rozwinięcie teoretycznych i praktycznych uwarunkowań współczesnego wdrażania tutoringu w szkolnictwie wyższym, pogłębienie wiedzy na temat jego antropologiczno – komunikacyjnych podstaw. Zajęcia oparte będą na dyskusjach grupowych oraz analizie studiów przypadku i dobrych praktyk z polskich i zagranicznych uczelni. Część praktyczna obejmie przede wszystkim analizę dotychczasowej praktyki tutorskiej samych uczestników, wzbogaconej o dobre praktyki innych realizacji tutoringu. Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy tutorów, udzielenie im pogłębionej informacji zwrotnej nad praktyką dydaktyczną, zbudowanie przestrzeni dla możliwych projektów własnych wdrożeń i innowacyjnej realizacji tutoringu w oparciu o badania w działaniu i autorefleksję.
PROGRAM KURSU
Moduł 1: Podstawy antropologiczne, makro- i mikro-społeczne tutoringu w szkolnictwie wyższym (8h)
Moduł 2: Odsłony tutoringu akademickiego na uniwersytecie (8h)
Moduł 3: Akademicy jako tutorzy: refleksja, kompetencja, teoria osobista na temat kształcenia (8h)
Moduł 4: Studenci jako tutees (8h)
DLACZEGO WARTO?
Przyjrzysz się własnym doświadczeniom dydaktycznym i omówisz je pod okiem doświadczonych specjalistów w odniesieniu do założeń do tutoringu – edukacji spersonalizowanej. Będziemy zwracać uwagę na podniesienie jakości pracy dydaktycznej, szczególnie w pracy z pojedynczym studentem lub studentką. Poznanie podejścia tutorskiego pomoże inaczej spojrzeć na nauczanie innych, a nawet może odnowić pasję nauczycielską.
WARUNKI REKRUTACJI?
Praktyka tutorska. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Informacje dotyczące zakwalifikowania się na szkolenie zostaną przekazane Uczestnikom drogą mailową.
Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/HhAcjjFCH8 (dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy na kurs realizowane będą w terminie: od 19 lutego 2024 r. (godz. 8:00) do 5 marca 2024 r. (godz. 12:00)
Liczba dostępnych miejsc: 20
Kurs realizowany w formule stacjonarnej w wymiarze 40 godzin dydaktycznych, w tym:
– rozmowa wstępna ze wszystkimi zakwalifikowanymi uczestnikami (diagnoza potrzeb) – 2 godz. dydaktyczne,
– kurs zasadniczy (4 moduły po 8 godz. dydaktycznych) – 32 godz. dydaktyczne,
– follow up, interwizje grupowe – 6 godz. dydaktycznych.
Czas trwania: marzec 2024 r. – czerwiec 2024 r.
Udział w kursie potwierdzony certyfikatem
SZCZEGÓŁOWY GRAFIK ZAJĘĆ
dr Dorota Godlewska-Werner |
|