GRANICE w kształtowaniu relacji mistrz-uczeń

prowadząca: Beata Mańkowska

Szkolenie koncentrować się będzie wokół następujących zagadnień szczegółowych:

  • określenie ram znaczeniowych relacji mistrz-uczeń w kontekście pracy nauczyciela akademickiego
  • „blaski i cienie” granic- a więc garść refleksji z doświadczeń akademików
  • błędy i pułapki w budowaniu relacji nauczyciel-student – czyli analiza trudnych przypadków
  • doskonalenie kompetencji dysponowania granicami w służbie optymalizacji procesu dydaktycznego, wzajemnego poszanowania stron oraz osiągania wysokich efektów kształcenia

Celem szkolenia jest uświadomienie uczestnikom znaczącej roli GRANIC w budowaniu relacji mistrz-uczeń, wskazanie, iż granice nie muszą ograniczać ani piętrzyć barier, lecz przeciwnie, motywować studenta do rozwoju i twórczego wysiłku w atmosferze bezpieczeństwa, wzajemnego zaufania i odpowiedzialności stron. Ta refleksja posłuży doskonaleniu kompetencji efektywnego, dla procesu dydaktycznego, kształtowania granic w toku współpracy nauczyciela akademickiego ze studentami.

Dlaczego warto?

Kwestia ustanawiania granic oraz uważnego dysponowania nimi nierzadko stanowi dylemat nauczycieli akademickich, a należy do ważnych kompetencji metodycznych gwarantujących sprawność dydaktyczną, budujących autorytet nauczyciela, a zatem stojących na straży wysokiej jakości kształcenia akademickiego. Dlatego warto ów obszar poddać refleksji podczas pracy warsztatowej.

Zapisy: od 13.10.2025 r. (od godz. 8:00) do 17.10.2025 r. (do godz. 24:00)
Formularz zgłoszeniowy: https://forms.office.com/e/MGyg7nmb09 (dostępny po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)

Liczba dostępnych miejsc: 10-16 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy

Czas trwania szkolenia: 6 godz.
Forma szkolenia: stacjonarna

Termin: 21 listopada 2025 (piątek), godz. 15:00–20:00

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem