Gamifikacja – warsztat projektowania zgamifikowanego kursu akademickiego

prowadzący: dr Wojciech Glac, prof. UG

Gamifikacja (grywalizacja) opiera się na wykorzystaniu elementów znanych ze świata gier w projektowaniu długotrwałego procesu uczenia się. Sfabularyzowana gamifikacja tworzy rdzeń procesu, w którym kurs akademicki staje się grą, studenci – graczami, a wykonywane przez nich zadania – misjami w grze. Dzięki wykorzystaniu gamifikacji możliwe jest wzbudzenie wśród studentów długotrwałej motywacji i zaangażowania w proces uczenia się. Dobrze zaprojektowana gra z atrakcyjną fabułą i misjami sprawia, że uczenie się staje się swoistą przygodą, a udział w rozgrywce źródłem pozytywnych emocji. Z doświadczeń własnych prowadzącego wynika, że stosowanie gamifikacji podnosi nie tylko motywację wśród studentów, ale realnie wpływa na jakość uczenia, zwiększając ilość i trwałość wiedzy i umiejętności zdobywanych przez studentów.

Plan szkolenia:

1. wykład w formule zdalnej – wprowadzenie (2 godziny)
2. warsztat w formule stacjonarnej – projektowanie zgamifikowanego kursu (6 godzin)

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/hF4wYcUt5N (dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy w terminie: od 19 lutego 2024 r. (godz. 8:00) do 23 lutego 2024 r. (godz. 12:00)

Liczba dostępnych miejsc: 10 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy, doktoranci (w miarę dostępności miejsc)


Wymiar szkolenia: 8 godzin (warsztat blended-learning)


Termin: Część I: 03.06.2024 r. 17:30-19:00 (warsztat on-line) / Część II: 06.06.2024 r. 09:00-13:00 (warsztat stacjonarny)


Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem

Powrót do poprzedniej strony