Wydział Ekonomiczny
Katedra Transportu i Handlu Morskiego
Obserwując obecną, dla wielu trudną, sytuację związaną z zagrożeniem zakażeniem koronawirusem SARS-Cov-2, można wyciągnąć kilka interesujących wniosków dotyczących zarówno wykorzystania Internetu w działalności biznesowej. Ryzyko zarażenia i liczne obostrzenia sprawiają, że przenieśliśmy część swojego życia i biznesu do Internetu. Zdalnie pracujemy, rozmawiamy za pomocą czatów, spotykamy się na wideokonferencjach, załatwiamy sprawy urzędowe online i robimy zakupy internetowe. Proponuję cykl spotkań, na których zbadamy jak wykorzystać Internet w prowadzeniu działalności w Internecie, jak ją rozpocząć lub rozwinąć i jak na niej zarabiać. Jak budować propozycje wartości dla klienta, jak się z nim komunikować i dostarczać wiedzę na temat produktów lub usług, które oferujemy. Poznamy i pogłębimy wiedzę o tym, jak monetyzować obecność w sieci, czyli na czym tak naprawdę możemy zarabiać. Jak działa to w odniesieniu do sprzedaży produktów a na czym zarabiają autorzy takich blogów jak paniswojegoczasu czy strefaprzemian. Na czym polega fenomen platform typu Steam lub Skillshare. Przyjrzymy się bliżej czy viral, influencer i content marketing są odpowiedzią na problemy związane z budowaniem relacji z klientem w Internecie. I jak możemy wykorzystać 6 zasad wpływu Cialdiniego w biznesie on-line. Cykl spotkań jest propozycją zarówno dla tych, którzy nigdy z prowadzeniem biznesu w Internecie się nie zetknęli jak i dla tych, którzy chcą swoją wiedzę usystematyzować i pogłębić.