dr Magdalena Markiewicz
magdalena.markiewicz@ug.edu.pl
Afiliacja

Wydział Ekonomiczny
Katedra Biznesu Międzynarodowego
Zakład Międzynarodowych Rynków Finansowych

Obszar pracy

Praca w ramach tutorialu jest niezwykłym doświadczeniem, które pozwala na przyjrzenie się swoim pasjom, zgłębianie wybranej tematyki w ramach przygotowania prezentacji, tekstów naukowych i popularnaukowych, poszukiwanie danych i źródeł. Pomagam studentom w rozwoju ich zainteresowań naukowych, prowadząc spotkania w jęz. polskim lub angielskim. Zarówno tutoring naukowy, jak i rozwojowy, pozwalają na postawienie przed sobą podczas naszych spotkań tutorskich zupełnie indywidualnych wyzwań, zależnych od wybranej ścieżki, dojrzałości, motywacji i potrzeb.

Praca metodą tutoringu jest naturalna podczas wsparcia przygotowania przez moich studentów/tutees zdobytych grantów naukowych, esejów, opublikowanych rozdziałów w książkach i artykułów, prac licencjackich i magisterskich, ale także projektów związanych z popularyzacją nauki, konferencjami, a nawet rozwojem infrastruktury, jak w przypadku realizacji Akademickiego Budżetu Obywatelskiego. Jesteśmy towarzyszami podróży. Planowanie, stawianie celów, zarządzanie sobą w czasie i ciągłe przybliżanie się do celu pozwala na rozwój kompetencji, m.in. z zakresu 4K (kreatywność, komunikacja, krytyczne myślenie, kooperacja). A zatem: od czego chcesz rozpocząć?

Zainteresowania
Jestem ekonomistką i moje interdyscyplinarne zainteresowania badawcze związane są z ekonomią i finansami. Szczególnie interesuje mnie wszystko to, co obejmuje bankowość i rynki finansowe. To m.in. fuzje i przejęcia, zielona bankowość, zrównoważony rozwój, ryzyko klimatyczne i szeroko pojęte aspekty ESG, a także internacjonalizacja walut, rozwój centrów finansowych oraz ewolucja pieniądza, czy powstanie waluty cyfrowej. Aktywnie współpracuję z otoczeniem społeczno-gospodarczym, stąd też zainteresowanie społeczną odpowiedzialnością - akademicką i biznesową. Moje doświadczenie z tutoringiem bazuje na ukończeniu programów Master of Didactics Fundamentals (UCL) oraz Master of Didactics Advanced Teaching and Tutoring (2-letni program). Jestem także certyfikowanym moderatorem Design Thinking i tę metodę często wykorzystuję w ramach diagnozy potrzeb. Stale doskonalę swoje umiejętności i kompetencje dydaktyczne, lubię słuchać i moderować debaty. Uwielbiam podróże, jazdę na nartach biegowych, jestem też zapaloną ogrodniczką. Moja specjalność to lawendy i magnolie.