Baza Tutorów i Tutorek Tutoringu Interdyscyplinarnego
Kto | Gdzie | Wizytówka oferty | Proponowana forma |
Wojciech Glac | Wydział Biologii | Z przyjemnością podejmę się współpracy ze studentami pragnącymi rozwijać swoje zainteresowania naukowe interdyscyplinarnie, łącząc wiedzę kierunkową z wiedzą z zakresu neuronauk. Moje naukowe zainteresowania obejmują szeroko pojętą neurobiologię i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki, takimi jak psychologia i kryminologia. | Obie formy |
Monika Bokiniec | Nauk Społecznych | Filozofia, w szczególności estetyka i etyka; nauki społeczne, szczególnie tam, gdzie dotyczą sztuki | Obie formy |
Aleksandra Wierucka | Filologiczny | Antropologia to nauka o człowieku jako istocie kulturowej – a w tym mieści się wszelka działalność człowieka, nie tylko humanistyczna. Antropologia uczy innego spojrzenia na świat i na różne sposoby jego postrzegania, zatem tutoring łączący antropologię i inne dyscypliny może otworzyć zupełnie nowa perspektywę poznawczą i badawczą. | Obie formy |
Dorota Godlewska-Werner | Wydział Nauk Społecznych | W swojej pracy tutorskiej koncentruję się na definiowaniu celów tutee i wyznaczaniu planu działania. Najczęściej omawianymi zagadnieniami są rozwiązania dylematów związanych z wyborami zawodowymi i edukacyjnymi oraz wsparcie w zakresie zmiany nawyków związanych z organizacją pracy własnej. Wspólnie z tutee analizujemy różne opcje, aby wybrać te najbardziej użyteczne i spójne z jego/jej oczekiwaniami i wartościami. W swojej pracy wykorzystuję także narzędzia diagnozy kompetencji w celu identyfikacji mocnych stron studenta i aspektów rozwojowych. | Obie formy |
Radosław Kossakowski | Nauk Społecznych | Jestem tutorem zorientowanym na pracę nad indywidualnym projektem badawczym w zakresie nauk społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień, jak tożsamość, sport, kultura i studia nad męskością. Oferuję wsparcie metodologiczne, teoretyczne. | Obie formy |
Joanna Ginter | Filologiczny | Tak jak zostało to sformułowane w Bazie Tutorów; chętnie podejmę współpracę ze studentami zainteresowanymi podnoszeniem swoich kompetencji w zakresie posługiwania się poprawną polszczyzną i redagowania wypowiedzi. W tym miejscu skorzystam również z okazji, by po raz kolejny napisać, że warsztaty służące podnoszeniu takich kompetencji przydałyby się również pracownikom UG (nagłówek „Szanowni Państwo, drodzy i drogie Tutorki i Tutorzy UG!” narusza normę składniową i ortograficzną języka polskiego” ;)). | Obie formy |
Michał | Kubiak | polityka społeczna i gospodarcza; konsekwencje i wyzwania związane z procesem starzenia się ludności (m.in. silver economy, age management, ageizm); społeczeństwo obywatelskie; funkcjonowanie organizacji pozarządowych oraz wolontariat; podmioty ekonomii społecznej i ich rola (w kontekście wykluczenia społecznego); polityka zdrowotna. | Obie formy |
Piotr Arłukowicz | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki | Jeżeli jesteś osobą zainteresowaną grafiką, animacją, symulacjami, tworzeniem efektów specjalnych oraz działaniem w obszarze Wolnego i Otwartego Oprogramowania (FOSS), to znajdziesz w mojej osobie przewodnika, który zaprosi Cię na wyprawę w nieznane i efektowne obszary twórczości i badań interdyscyplinarnych. Oczywiście, pomocna będzie znajomość obsługi komputera przynajmniej w stopniu podstawowym, a reszta to przyszłość, którą możemy wspólnie odkrywać. | Obie formy |
Anita Lewandowska | Oceanografii i Geografii | Rozwój osobisty, budowanie kariery, środowisko naturalne, zanieczyszczenie powietrza i wody morskiej, inne tematy zaproponowane przez studenta | Obie formy |
Dorota Pomorska | MWB UG i GUMed | https://cddit.ug.edu.pl/baza-tutorow/dr-n-med-inz-dorota-pomorska/ | Stacjonarnie |
Helena Draganik | Filologiczny | Zapraszam do badania zjawisk z dziedziny szeroko kultury cyfrowej. Oferuję przygodę z poznawaniem, szukaniem odpowiedzi i próbą zrozumienia zjawisk z takich jej obszarów jak: internet w dobie popkultury i globalizacji, AI, problemy prawne i etyczne związane z AI i internetem, ograniczenia obiegu informacji w internecie. Jestem otwarta na różnorodną tematykę tutoringu, zależną od zainteresowań i pasji poszczególnych osób. | Obie formy |
Małgorzata Cackowska | Nauk Społecznych | Interdisciplinary Picturebook Research | Stacjonarnie |
Magdalena Grabowska | Filologiczny | Jestem badaczką zajmującą się analizą dyskursu w kontekście społeczno-kulturowym. Moje zainteresowania koncentrują się wokół językowych reprezentacji zjawiska apostazji oraz ideologicznych podstaw dyskursu prawicy i lewicy w Polsce. W swojej pracy łączę perspektywę językoznawstwa kulturowo zorientowanego z teorią narracji, badając, w jaki sposób język kształtuje i odzwierciedla tożsamość jednostek i grup społecznych. Interesuje mnie także, jak ideologia przenika codzienne praktyki językowe i wpływa na sposób, w jaki definiujemy normy, wartości i granice debaty publicznej. | Obie formy |
Dorota Książkiewicz | Ekonomiczny | Proponuję tutoriale o charakterze ekonomicznym. Zapraszam osoby zainteresowane mechanizmami funkcjonowania współczesnej globalnej gospodarki i łańcuchów dostaw oraz ich zakłóceniami i zagrożeniami dla ich bezpieczeństwa i skuteczności. Proponuję analizę współczesnych konfliktów geopolitycznych i ich konsekwencji. Proponuję także analizę tematów dot. cyfryzacji, dążenia gospodarki do zeroemisyjności, obiegu zamkniętego i fairtrade. Prowadzę tutoring również w j. angielskim. | Online |
Magdalena Gajewska | Nauk Społecznych | Jako socjolożkę i badaczkę wciągają mnie tematy graniczne, w wymiarze egzystencjalnym i pragmatycznym, codziennym i odświętnym, pomiędzy światem ludzi i nie-ludzi. W pracy tutorskiej kieruję się zasadą „wszystko w swoim czasie”. Idee, pomysły i ludzie dojrzewają w swoich czasach. Dbam o to, by prace studenckie dojrzewały w atmosferze akademickiej otwartości i były osobistym udziałem w tworzeniu świata nauki. Wspieram niezależność myślenia i pomagam ujmować w ramy idee i czas. | Obie formy |
Kamil Zeidler | Wydział Prawa i Administracji | Współpracę tutorską proponuję w obszarze moich zainteresowań naukowych, które obejmują przede wszystkim: teorię i filozofię prawa, retorykę prawniczą, estetykę prawa, prawo ochrony dziedzictwa kultury, kultury prawne państw Azji Wschodniej (Chiny, Japonia, Korea), a także prawo sportowe. | Obie formy |
Irena Moszczyńska-Janicka | CJO | Z wykształcenia anglista, a z zamiłowania dociekliwy poszukiwacz odpowiedzi. Najciekawszy jest człowiek, to w jaki sposób wchodzi w interakcje z innymi, ze swoim otoczeniem, czy też z samym sobą. Tutoring skoncentrowany na rozwijaniu kompetencji językowych rozumianych jako wzbogacanie słownictwa, poznawanie nowych struktur gramatycznych, ale także umiejętność lepszego komunikowania się dzięki zrozumieniu mechanizmów, które wspierają bądź blokują możliwość porozumienia. Kompetencje twarde i miękkie, ograniczenia i możliwości, ale przede wszystkim otwartość na różnorodność. Tutoring w języku angielskim. | Stacjonarnie |
Maria Matusiewicz | Ekonomiczny | Moją dziedziną badawczą jest logistyka miejska i tu rozwijam się naukowo. Moje obszary dydaktyczne mieszczą się w szerzej pojętym rozwoju zrównoważonym i zmianach klimatycznych. Chętnie pomogę Ci zgłębiać wiedzę w tych zagadnieniach, ale z moją pomocą możesz też rozwijać pewne umiejętności interpersonalne – wystąpienia publiczne, pewność siebie, asertywność, pokazanie możliwości rozwoju, dostrzeżenie własnych mocy. Moją pasją są podróże po całym świecie, różnice międzykulturowe i wolontariat w ośrodkach dzikich zwierząt. Studentom staram się zapewnić bezpieczną i pełną empatii przestrzeń rozwoju. | Obie formy |
Roman Cieśliński | Oceanografii i Geografii | Wszystko co związane z wodą, środowiskiem i jego ochroną, działalnością człowieka, historią i chemią | Obie formy |
Aleksandra M. Dąbrowska | Chemii | O mnie: Jestem pasjonatką nauk przyrodniczych i akredytowaną tutorką, specjalizującą się w chemii na różnych poziomach zaawansowania. Pomagam uczniom szkół średnich, studentom oraz osobom przygotowującym się do egzaminów. Moim celem jest nie tylko tłumaczenie trudnych zagadnień w przystępny sposób, ale także rozwijanie ciekawości i samodzielnego myślenia u moich uczniów. Oferuję pomoc w: Chemii (ogólnej, organicznej, analitycznej i fizycznej; rozwiązywaniu problemów i ćwiczeń laboratoryjnych; wsparciu w pisaniu raportów i analizie wyników. Jak uczę? Indywidualne podejście i dostosowanie tempa do studenta, praktyczne przykłady i ćwiczenia z życia codziennego, metody aktywizujące, pomagające w lepszym zrozumieniu materiału, możliwość nauki online lub stacjonarnie. Cel moich zajęć: Sprawić, by chemia przestała być tajemnicą i stała się zrozumiała oraz ciekawa! Zapraszam do kontaktu! | Obie formy |
Renata Orłowska | Wydział Ekonomiczny | Odkrywanie możliwości biznesowych: partnerstwo z krajami rozwijającymi się; pogłębianie się różnic rozwojowych między gospodarkami na świecie; | Obie formy |
Dorota Jendza | Wydział Zarządzania | O mnie Moja ścieżka zawodowa łączy dwie pasje: zarządzanie i psychologię, co pozwala mi wspierać rozwój zarówno osób, jak i organizacji. Z wykształcenia jestem doktorką w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, a moją pracę na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego łączę z wieloletnim doświadczeniem jako menedżerka w różnych organizacjach. Równocześnie rozwijałam swoją ścieżkę w obszarze psychologii. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Psychologia w Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Łącząc obie te dziedziny, w swojej praktyce dążę do wspierania osób w budowaniu pewności siebie, radzeniu sobie z codziennymi trudnościami oraz przezwyciężaniu życiowych wyzwań, niezależnie od etapu życia, na którym się znajdują. Oferta tutoringowa z zakresu psychologii organizacji: – wzmacnianie umiejętności przywódczych w zakresie kierowania zespołem – komunikacja interpersonalna – praca z konfliktem i oporem w organizacji – wzmacnianie poczucia sprawczości w zespołach, – praca z trudnymi emocjami, – radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym, – rozpoznawanie i rozwijanie własnych zasobów | Obie formy |
Barbara Forysiewicz | Wydział Filologiczny, Instytut Badań nad Kulturą, Zakład Kulturoznawstwa | Interdyscyplinarne tutoriale prowadzę na obszarze relacji sztuki muzycznej, plastycznej, teatru i literatury. Jestetm otwarta na współpracę przy realizacji prac projektowych o charakterze artystycznym, edukacyjnym i animacyjnym. | Obie formy |
Agata Weydmann-Zwolicka | Wydział Oceanografii i Geografii | Zajmuję się głównie tutoringiem naukowym: pomagam studentom i doktorantom w przygotowaniu esejów i artykułów naukowych oraz posterów i prezentacji na konferencje. Moje zainteresowania badawcze koncentrują się wokół wpływu zmiany klimatu i działalności człowieka na funkcjonowanie morskich ekosystemów, zwłaszcza polarnych. | Obie formy |
Elżbieta Pietraś | Wydział Filologiczny | Pomagam studentom rozwijać się językowo, zgłębiać tematy teoretyczne oraz praktyczne z języka rosyjskiego m.in. z leksyki i stylistyki (w tym słownictwo ogólne, biznesowe, specjalistyczne, mowa potoczna, styl oficjalny). Wspieram w nauce osoby, które chciałyby zdobyć certyfikat językowy z języka rosyjskiego na dowolnym poziomie oraz specjalizacji (ogólny, w sferze biznesu, w sferze turystyki). Od wielu lat zajmuję się metodyką nauczania języka obcego oraz przekładem, dlatego chętnie wspieram studentów, którzy chcą postawić pierwsze kroki jako lektorzy lub tłumacze. Prowadzę badania w obrębie psycholingwistyki i socjolingwistyki, w tym na temat polityki językowej Federacji Rosyjskiej. | Obie formy |
Jolanta Hinc | Wydział Filologiczny | Dyskusja wokół różnorodnych aspektów związanych z językiem, kulturą, literaturą krajów niemieckojęzycznych, relacje polsko-niemieckie i ich wpływ na tworzenie się stereotypów | Obie formy |
Barbara Pawłowska | Wydział ekonomiczny | Moje zainteresowania badawcze obejmują teorię ekonomii i zrównoważony rozwój, w tym gospodarkę współdzielenia i obiegu zamkniętego jako nowe modele biznesowe. Analizuję także eko-innowacje i społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) jako narzędzia wspierające zrównoważony rozwój. W obszarze transportu zajmuję się oceną polityk na rzecz jego zrównoważenia oraz szacowaniem i internalizacją kosztów zewnętrznych. Badam również sektor energetyczny, koncentrując się na bezpieczeństwie energetycznym UE, efektywności energetycznej oraz odnawialnych źródłach energii. Istotnym obszarem moich badań jest niebieska gospodarka, w tym zrównoważone wykorzystanie zasobów oceanicznych i usługi ekosystemowe. Analizuję także ochronę i zarządzanie ekosystemami morskimi w kontekście zrównoważonego rozwoju. | Obie formy |
Magdalena Horodecka | Wydział Filologiczny | Naukowo i dydaktycznie zajmuję się badaniem form dziennikarskich i szerzej – niefikcjonalnych (reportaż, wywiad, felieton, esej, autobiorafia, dziennik). Możliwy jest także tutoring w obszarze tworzenia takich form przed studentów. Drugim wątkiem moich zainteresowań jest komparatystyka – relacje miedzy literaturą a muzyką i sztukami pięknymi. Trzecim obszarem jest antropologia literacka, badania nad obrazowaniem innych kultur w tekstach literackich. Uczę także sztuki wystąpień publicznych oraz komunikacji w modelu NVC. Serdecznie zapraszam na tutoriale, które sytuują się w podobnych obszarach zainteresowań studentów. | Obie formy |
Grzegorz Kapuściński | Wydział Nauk Społecznych | Przyjmę z otwartym sercem i głową wszystkie osoby zainteresowane tematyką komunikacji: od interpersonalnej, niewerbalnej, grupowej, międzykulturowej, aż po masową. W sferze moich zainteresowań mnie też indywidualny i społeczny kontekst komunikacji osób neuroróżnorodnych. W związku z tym zapraszam do współpracy tutorskiej takie osoby, uzgodnimy taki tryb pracy, który wyjdzie naprzeciw ich potrzebom. Oprócz tego bliska mi jest tematyka relacji ludzko – zwierzęcym, zwłaszcza zaś ich odbicie w mediach. Zapraszam! | Stacjonarnie |
Joanna Bednarz | Ekonomiczny | Zapraszam do współpracy wszystkich, którzy planują założyć swoje przedsiębiorstwo lub interesują się różnymi aspektami jego funkcjonowania. Możemy poruszyć wybrane zagadnienia: przygotowanie biznesplanu, budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, analiza potrzeb konsumentów, wpływ działania mózgu na decyzje zakupowe nabywców, kompleksowe zarządzanie produktami i marką, znaczenie marki narodowej, komunikacja biznesowa, ekspansja zagraniczna podmiotów, poszukiwanie źródeł finansowania przedsiębiorstw. W pracy wykorzystuję elementy metody design thinking, której jestem certyfikowanym moderatorem. Zawsze wspieram, motywuję, zadaję pytania skłaniające do refleksji, krytycznego myślenia i dociekania. | Stacjonarnie |
Martyna Wielewska-Baka | Wydział Filologiczny | Zapraszam studentów zainteresowanych społeczno-politycznymi aspektami w humanistyce, w tym w przestrzeni publicznej, m.in. współczesnymi konfliktami, polaryzacją mediów, procesami resentymentu w rozumieniu polityczno-kulturowym, debatami nt. kondycji demokracji, władzy autorytarnej, debatą nt. roli współczesnych ideologii, i wiele innych. O tych tematach możemy rozmawiać w kontekście mediów, ale i literatury (np. niefikcjonalnej: reportaże, eseistyka). Serdecznie zapraszam! | Obie formy |
Dorota Dykalska | Nauk Społecznych | Jestem psychologiem praktykiem w obszarze diagnozy i terapii dzieci, młodzieży i dorosłych. Pracuję metodą sokratejską, w duchu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu. Mogę być pomocna w ustalaniu celów (zawodowych i prywatnych) a potem towarzyszeniu w procesie wprowadzania zmian. Pracuję krótkoterminowo 😉 | Online |
Wojciech Edmund Zieliński | Nauk Społecznych | Zajmuję się filozofią praktyczną i humanistyczną socjologią. Oferuję indywidualne wsparcie edukacyjne i rozwojowe, pomagające w kształtowaniu samodzielnego myślenia, krytycznej analizy i świadomego poszukiwania wiedzy. Moja praca opiera się na rozmowie i refleksji, które prowadzą do pełniejszego rozumienia dyskutowanych zagadnień. Interesuje mnie życie społeczne ukazane w przysłowiach, aforyzmach, rysunku i fotografii, a w edukacji cenię humor i uśmiech jako narzędzia wspierające proces poznawczy. Uważam tutoring za cenną przestrzeń intelektualnej wymiany i osobistego rozwoju. | Online |
Grzegorz Szczodrowski | Ekonomiczny | „Nie możesz nauczyć człowieka niczego. Możesz mu tylko pomóc odnaleźć to w sobie.” Autorem tych słów jest Galileusz a ja tak właśnie wyobrażam sobie tutoring. Tutoring wychodzi poza sztywne ramy szkolne, buduje relację dwojga ludzi, relację uczeń – mistrz, którym zależy na szukaniu i znajdowaniu odpowiedzi na pytania. Mistrz inspiruje i pokazuje „jak”, lecz temat proponuje uczeń. W ofercie dla studentów mojego wydziału znajdują się zagadnienia badane pod kątem kryteriów ekonomicznych. W ofercie interdyscyplinarnej proponuję spojrzenie na zjawiska i działania ekonomiczne w szerszej perspektywie, przecież ekonomia mieści się w zakresie nauk humanistycznych – nauki o człowieku. | Obie formy |
Urszula Janas | Wydział Oceanografii i Geografii | Jestem biologiem morza. Moje zainteresowania naukowe dotyczą biologii, ekologii organizmów morskich, przede wszystkim: funkcjonowania gatunków i zespołów bentosowych w warunkach naturalnych i zaburzonych pod wpływem działalności człowieka. Na tutorialach chętnie pracuję ze studentami nad zagadnieniami związanym z morską bioróżnorodnością, ochroną i zównoważonym rozwojem obszarów morskich. | Obie formy |
Ewa Piotrowska | Biologii | Jestem adiunktem w Katedrze Biologii Molekularnej na Wydziale Biologii UG. Moje zainteresowania naukowe są związane z genetyką człowieka i rozwojem nowych terapii. Mam doświadczenie jako tłumacz tekstów biomedycznych z j. angielskiego. Pasjonuję się filozofią porozumienia bez przemocy (NVC, Nonviolent Communication), która zakłada komunikację opartą na wzajemnym poszanowaniu uczuć i potrzeb. W ramach tutoriali pomagam studentom rozwijać umiejętności akademickie, takie jak krytyczne myślenie, pisanie naukowe i sztuka prezentacji. | Obie formy |
Sylwia Śliwińska-Wilczewska | Oceanografii i Geografii | Tutoring naukowy – odkryjmy razem fascynujący świat sinic i glonów. Tematyka dotyczyć będzie fizjologii sinic i glonów oraz ich adaptacje do różnych czynników środowiskowych | Obie formy |
Joanna Jeżewska-Frąckowiak | Wydział Chemii | Moja pasja naukowa to nowe biotechnologie, a doświadczenie badawcze budowałam pracując w przemyśle biotechnologicznym oraz na uczelni. Obszar moich badań obejmuje monitoring i charakterystykę mikroorganizmów środowiskowych, projektowanie i konstrukcję prokariotycznych i hybrydowych systemów ekspresji genów. Nowe projekty obejmują również mikroorganizmy probiotyczne i bakteriofagi o zastosowaniu przemysłowym. Proponuję spotkania w ramach tutoringu merytorycznego lub rozwojowego, oprócz wspomnianych zagadnień mogą obejmować tworzenie tekstu naukowego lub popularnonaukowego, pracę nad poszukiwaniem, doborem i racjonalnym wykorzystaniem źródeł literaturowych. | Online |
Hanna Makurat-Snuzik | Wydział Filologiczny | Jestem absolwentką filozofii oraz czterech filologii (anglistyki, polonistyki, rusycystyki i slawistyki). Obecnie prowadzę interdyscyplinarne badania nad sztuczną inteligencją, łączące filozofię i lingwistykę z technologicznymi rozwiązaniami. Koncentruję się też na etycznych zastosowaniach narzędzi AI w dydaktyce, badaniach naukowych i przekładzie. Zapraszam studentów różnych kierunków zainteresowanych prowadzeniem badań i współpracą w wymienionym obszarze. | Obie formy |
Aleksandra Nowel | MFiI | Mogę towarzyszyć osobom, które chcą, żeby ktoś pomógł im wydobyć tkwiący w nich potencjał, chcą efektywnie wykorzystać czas studiów, są dociekliwe, zorientowane na proces a nie na szybki wynik, może także pragną poznać piękno i siłę matematyki. Mogę pomóc np. w pracy nad precyzją i używaniem formalnego języka, w odkrywaniu myślenia analitycznego jako sposobu rozwiązywania problemów. | Stacjonarnie |
Blanka Kondratowicz | wydział nauk społecznych | https://cddit.ug.edu.pl/baza-tutorow/dr-blanka-kondratowicz/ Tutoring rozwojowy | Online |
Elżbieta Babula | Wydział Ekonomiczny | Zapraszam na tutoring studentów zainteresowanych ekonomią zwłaszcza z perspektywy indywidualnych podmiotów, a w szczególności ekonomią behawioralną. Ponadto, w mojej pracy z tutorantami wspieram ich rozwój w zakresie szeroko pojętego zastosowania metod ilościowych. W zależności od zainteresowań i podjętych zadań badawczych studentów, prowadzone przeze mnie zajęcia tutoringu rozwijają umiejętności matematyczne, statystyczne, ekonometryczne. | Obie formy |
Marcin Michalak | Prawa i Administracji | Marcin Michalak – Tutor specjalizujący się w prawie Unii Europejskiej oraz prawie ochrony zdrowia Oferuję tutoring dla studentów różnych kierunków, którzy w swoich projektach i badaniach analizują wpływ regulacji unijnych na wybraną dziedzinę. W szczególności zajmuję się zagadnieniami dotyczącymi zdrowia publicznego, ochrony zdrowia, bioetyki, ochrony konsumentów, a także innymi obszarami wymagającymi spojrzenia na unijne regulacje z perspektywy prawnika. Pomagam w zrozumieniu, jak prawo UE kształtuje rzeczywistość interdyscyplinarnych dziedzin i jak można je uwzględnić w badaniach, inicjatywach naukowych oraz praktycznych przedsięwzięciach podejmowanych przez studentów. Zajęcia mogą mieć charakter tutoringu naukowego – wsparcia w przygotowaniu badań i publikacji – lub rozwijać umiejętność właściwego podejścia do zagadnień prawnych w interdyscyplinarnych analizach. Mój tutorial jest dedykowany osobom, które chcą lepiej zrozumieć wpływ prawa UE na dziedzinę objętą ich zainteresowaniem i skutecznie uwzględnić go w swojej pracy. | Obie formy |
Beata Jędrzejczak | Wydział Filologiczny | Zapraszam do interdyscyplinarnych badań nad językiem – przede wszystkim takich, które pokażą powiązania językoznawstwa z innymi dyscyplinami naukowymi, np.: naukami o komunikacji społecznej i mediach, literaturoznawstwa, naukami o kulturze i religii. Chciałabym współpracować ze studentami, którzy interesują się różnymi zagadnieniami (przyszłymi kulturoznawcami, dziennikarzami, marketingowcami, psychologami oraz filologami) oraz są wrażliwi na słowo i otwarci na działania naukowe z pogranicza dyscyplin. | Obie formy |
Justyna Pomierska | Wydział Filologiczny | Tematyka tutoringu: Kaszubi i język kaszubski w przestrzeni kulturowej Pomorza.
W tym zakresie m.in. edukacja regionalna w szkole polskiej (na każdym etapie aż do szkoły wyższej), analiza i interpretacja tekstów kultury (ze szczególnym uwzględnieniem tekstu literackiego) w edukacji regionalnej – kaszubskiej (językowej i kulturowej), aktywności kulturowe Kaszubów w obszarze sztuki słowa, obrazu i dźwięku i ich znaczenie dla rozwoju (i trwania) języka kaszubskiego. |
Obie formy |