Baza Tutorów i Tutorek
Tutoringu Interdyscyplinarnego
Forma tutoringu jest mocno interdyscyplinarna: sięgamy do zagadnień z obszaru wiedzy o mediach, politologii czy literaturoznawstwa (jeśli sięgniemy po teksty np. niefikcjonalne, tj. eseje, wywiady, reportaże).
Zapraszam osoby, które chciałyby poszerzyć swoje umiejętności analityczne i krytyczne, zainteresowane tematyką społeczno-polityczną i/lub chcące zaangażować się w bieżącą tematykę za pośrednictwem tekstów niefikcjonalnych.
Obszar pracy:
„Bez znajomości języków obcych człowiek czuje się gorzej niż bez paszportu” A. Czechow
Nauka języków obcych obok kompetencji językowych rozwija również te miękkie, m.in. kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów czy zdolności adaptacyjne w różnych środowiskach kulturowych. Jest to klucz do nowych możliwości – nie tylko akademickich, ale też zawodowych. Zapraszam na spersonalizowane zajęcia z języka rosyjskiego i języka polskiego jako obcego w ramach tutoringu akademickiego, gdzie w bezpiecznej przestrzeni mojego gabinetu wspólnie ustalimy, jakie kompetencje językowe chcesz rozwijać i przed jakimi wyzwaniami językowymi stoisz.
Zainteresowania:
Jestem absolwentką Filologii rosyjskiej i Prawa Uniwersytetu Gdańskiego, obecnie pracuję w Centrum Języków Obcych UG. Moje zainteresowania naukowe skupiają się w obszarze dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych.
Obszar pracy:
Podejmuję współpracę w obszarach związanych z:
• profilaktyką zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
• profilaktyką i terapią uzależnień
• strategiami pracy z rodzinami dysfunkcyjnymi
• agresją, hejtem i cyberprzemocą
• aktywizacją społeczno-zawodową osób z niepełnosprawnościami
• problematyką niepełnosprawności słuchowej i językiem migowym
Zainteresowania:
• Patologie społeczne i efektywność oddziaływań profilaktycznych, wychowawczych, resocjalizacyjnych i terapeutycznych· • Profilaktyka społeczna: uzależnienia od substancji psychoaktywnych i uzależnienia behawioralne, przestępczość i bezrobocie oraz wykluczenie społeczne • Dysfunkcje systemów rodzinnych • Aktywizacja zawodowa, job coaching i integracja społeczna osób z niepełnosprawnościami • Zagadnienia niepełnosprawności słuchowej
Poza wspomnianymi tematami jestem otwarta na szeroko ujmowane problemy społeczne.
Możliwe cele do realizacji: zwiększenie wrażliwości na działanie dyskursu medialnego na odbiorcę, poszerzenie wiedzy z zakresu badań nad dyskursem i komunikacją, zbadanie krajobrazu językowego z wykorzystaniem analizy dyskursu.
Objectives: raising awareness about the impact of media discourse on society, broadening of knowledge on discourse and comnunication research, researching selected linguistic landscape applying discourse analytical approach.
Paweł Kozielski
Wydział Nauk Społecznych Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Zakład Komunikacji Społecznej i Kulturowej
Forma: online, stacjonarnie
Chętnie podejmę współpracę ze studentami zainteresowanymi krytyczną analizą dyskursu medialnego, a w szczególności badaniami dotyczącymi granic widzialności i tabu we współczesnych środkach masowego przekazu.
W ramach swoich badań zajmuję się – przede wszystkim – analizą współczesnego dyskursu medialnego w kontekście globalizacji i związanych z nią zmian obyczajowych. Posługując się terminologią Alvina Tofflera, interesuję mnie sposób przedstawiania i kreowania rzeczywistości w momencie zderzenia drugiej i trzeciej fali: • koniec wielkich opowieści, • nowe/ stare narracje narodowe • narzędzia retoryczne i strategie dyskursywne w polskich mediach • media w dobie post-prawdy • reprezentacja medialna mniejszości etnicznych, religijnych etc. • współczesny voyeuryzm medialny • tabu w mediach • nowe media w dziennikarstwie • dziennikarstwo multimedialne.
Ponadto, jako wieloletni wykładowca dziennikarstwa multimedialnego, mam doświadczenie i chętnie pomogę w tworzeniu serwisów internetowych w oparciu CMS WordPress, Joomla. Służę też wsparciem w tworzeniu tekstów i przekazów multimedialnych dla mediów internetowych.
Efektem końcowym współpracy w ramach tutoringu może być zarówno strona internetowa popularyzująca wiedzę jak i artykuł naukowy.
W sferze moich zainteresowań jest też indywidualny i społeczny kontekst komunikacji osób neuroróżnorodnych. W związku z tym zapraszam do współpracy tutorskiej takie osoby, uzgodnimy taki tryb pracy, który wyjdzie naprzeciw ich potrzebom. W jej toku możemy też wypracowywać rozwiązania, pomagające osobom neuroróżnorodnym odnaleźć się w rzeczywistości akademickiej.
Proponuję zarówno tutoring naukowy jak i rozwojowy. Pierwszy nastawiony jest na eksplorację jakiegoś zagadnienia, uzgodnionego w trakcie tutoringu. Rozwojowy skupia się na podniesieniu rozmaitych kompetencji czy zaadresowanie potrzeb, które identyfikuje osoba zgłaszająca. Tutoring może też godzić te dwie sfery.
Zapraszam!
Na sesjach tutoringowych łączę wiedzę akademicką z praktyką biznesową.
Wspólnie możemy pracować między innymi nad komunikacją werbalną i niewerbalną, skutecznymi wystąpieniami publicznymi, budowaniem marki osobistej, technikami negocjacji i mediacji, sztuką perswazji, mechanizmami z zakresu psychologii biznesu. Dodatkowo możemy poćwiczyć rozmowy kwalifikacyjnej, stworzyć efektywne CV.
Powyższa wiedza przyda Ci się w sferze zawodowej oraz życiu prywatnym niezależnie od tego, co obecnie studiujesz.
Chcesz zadbać o swój rozwój naukowy, zawodowy, osobisty? Porozmawiajmy. Przekonaj się, jak wiele może dać Ci tutoring dopasowany do Ciebie.
W ramach tutorialu zapraszam do wspólnego, interdyscyplinarnego studiowania zagadnień związanych ze szeroko rozumianym środowiskiem geograficznym – jego przeszłością, teraźniejszością i przyszłością. Wspólnie przyjrzymy się m.in. konfliktom o wodę, relacjom miasto–rzeka, sakralnej symbolice wody, przemianom obiegu wody w kontekście współczesnej zmiany klimatu oraz problemom ochrony dziedzictwa kulturowego i środowiskowego w planowaniu przestrzennym.
Tutorial może łączyć perspektywy geografii fizycznej, antropopresji, historii środowiskowej oraz elementów urbanistyki i ochrony przyrody. Szczegółowa tematyka spotkań będzie każdorazowo dostosowywana do indywidualnych zainteresowań studentów.
Moim celem jako tutorki jest stworzenie przestrzeni do samodzielnego, krytycznego i twórczego myślenia o środowisku – w jego wymiarze naturalnym, kulturowym i symbolicznym. Zapraszam studentów zainteresowanych zarówno badaniami przyrodniczymi (np. geomorfologia dolin rzecznych, zmiany stosunków wodnych), jak i analizą historyczno-kulturową krajobrazu (szczególnie Pomorza czy Pobrzeży Południowego Bałtyku).
Język niemiecki – klucz do edukacji, kariery i mobilności w Europie
Język niemiecki to jeden z najważniejszych języków w Europie – wykorzystywany w pracy zawodowej, edukacji oraz podczas podróży. Posługują się nim nie tylko mieszkańcy Niemiec, ale również Austrii, Szwajcarii, Liechtensteinu i Luksemburga. Jest to także język nauki, inżynierii, filozofii i kultury.
Jeśli Twoim celem jest rozwój zawodowy, studia za granicą, komfortowe podróżowanie lub głębsze zrozumienie kultury krajów niemieckojęzycznych – zapraszam na tutoring językowy. Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, bez presji ocen, z pełnym skupieniem na Twoich potrzebach i celach.
Podczas spotkań możemy rozmawiać w języku niemieckim na tematy, które są dla Ciebie ważne: muzyka, studia, praca, codzienne życie. Wspólnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości językowe i osiągniemy Twój indywidualny cel językowy.
, tel. +48 58 523 45 43.
, phone +48 58 523 45 43.
Oferuję indywidualny, interdyscyplinarny tutoring naukowy — wspólnie możemy pracować nad projektami łączącymi elementy chemii, biologii, biotechnologii czy nauk medycznych.
Chętnie pomogę w przygotowaniu prezentacji, tekstu naukowego lub w realizacji własnych pomysłów badawczych.
A może chciał(a)byś zaangażować się w prace laboratoryjne? Zapraszam do kontaktu!
Jeśli:
• szukasz nowych wyzwań naukowych
• chcesz napisać artykuł naukowy
• przygotowujesz się do konferencji
• nurtują Cię konkretne zagadnienia biotechnologiczne lub ekologiczne
• czujesz potrzebę zgłębienia tajników nauki, lecz nie wiesz jak zacząć
• zastanawiasz się jak połączyć biznes z biotechnologią
A może:
• potrzebujesz wskazówek w poszukiwaniu ścieżki zawodowej
• chcesz poznać swoje mocne i słabe strony by następnie rozwinąć swoje talenty lub pokonać słabości
• przydałoby się wsparcia w motywacji przy osiąganiu wyznaczonych celów
czyli ogółem chcesz wzmocnić swoje kompetencje miękkie lub twarde to zapraszam na spotkania tutoringowe!
Jak będziemy pracować:
W zależności od Twoich potrzeb będziemy pracować metodą tutoringu naukowego, rozwojowego albo mieszanego.
Co możesz zyskać?
Proces tutoringu jest inspirującym, wzbogacającym doświadczeniem, które pomaga w rozwijaniu skrzydeł i dodaje odwagi podczas sięgania po „coś więcej”. Na drodze do wyznaczonego celu otrzymasz narzędzia, które pomogą Ci w osiąganiu samodzielności zarówno w pracy naukowej jak i w pracy nad rozwojem osobistym.
Dlaczego możesz chcieć przyjść do mnie?
Jeśli czujesz, że chciałabyś / chciałbyś wyruszyć w podróż tutorską z osobą oczarowaną interdyscyplinarnością biotechnologii – oto jestem ??!
Zainteresowania
Najbardziej pasjonuje mnie biologia molekularna, inżynieria genetyczna oraz biotechnologia medyczna. Jako absolwentka dwóch kierunków: Biotechnologii oraz Gestion et Technologie (Zarządzania i Technologii produkcji) chętnie doszukuję się praktycznego przełożenia zastosowań biotechnologicznych w życiu codziennym oraz połączeń między światem nauki i biznesu. W wolnych chwilach zajmuję się promocją i popularyzacją nauki, dlatego jeśli szukasz wyzwań w tej dziedzinie, także zapraszam! (https://cddit.ug.edu.pl/baza-tutorow/dr-n-med-inz-dorota-pomorska/)
If:
• you’re looking for new scientific challenges
• you want to write a scientific article
• you’re preparing for a conference
• you’re interested in specific biotechnology or environmental issues
• you feel like developing new competencies but don’t know how to get started
• you’re wondering how to combine business with biotechnology
Or perhaps:
• you need guidance in finding your career path
• you want to discover your strengths and weaknesses so you can develop your talents or overcome your weaknesses
• you could use motivational support to achieve your goals
or, in other words, if you want to strengthen your soft or hard skills, then I invite you to a tutoring session!
How we’ll work:
Depending on your needs, we’ll work using scientific, developmental, or blended tutoring methods.
What can you gain?
The tutoring process is an inspiring, enriching experience that helps you to spread your wings and gives you the courage to reach for „something more.” On your way to your goal, you’ll receive tools that will help you to achieve independence in both your academic work and your personal development.
W Uniwersytecie Gdańskim na Wydziale Ekonomicznym pracować zacząłem dydaktycznie jeszcze jako student IV roku – z rówieśnikami jako asystent stażysta. Czerpałem i czerpię dużą satysfakcję ze współpracy z osobami, które mają już sprecyzowane jakieś plany rozwoju jak i z tymi, którzy poszukują jeszcze tej najlepszej ścieżki. Spotkanie z drugim człowiekiem, dyskusje, dzielenie się wiedzą, osiąganie ustalonych celów to zawsze piękna przygoda…
Oferuję tutoring w ramach jednej z trzech ścieżek:
1. Ścieżka „biznes”. W tym zakresie zapraszam Cię, do poznawania ekonomii opodatkowania, ubezpieczeń społecznych, kosztów pracy, czy też optymalizacji działalności gospodarczej osób fizycznych i przedsiębiorstw. Brzmi strasznie? Come and see!
2. Ścieżka „Polityka gospodarcza i społeczeństwo”. Pracuję w Katedrze Polityki Gospodarczej. To nasz „flagowiec”. Otwarty jestem na wiele tematów, łączących ekonomię np. z socjologią, psychologią i politologią. Gorąco zapraszam Cię na tę ścieżkę, ważną nie tylko dla ekonomistów: dobrze wiedzieć jak działa nasz eko(no)system. Warto też patrzeć własnymi oczami, prawda?
3. Ścieżka „Dylematy wyboru publicznego”. Pod tą nazwą kryją się zagadnienia, będące przedmiotem badań Public choice theory. Tak, dobrze widzisz, teoria, jednak zanim odwrócisz wzrok, spójrz o czym mówimy: lobbing, grupy nacisku, ekonomiczna teoria polityki. Materia niezwykle pasjonująca i dająca zrozumienie wielu działań i procesów świata biznesu i polityki. Tylko nie mów, że czasem warto nie wiedzieć…
Zainteresowania
Propozycje obszarów tutoringu ściśle związane są z zainteresowaniami naukowymi. Prywatnie, lubię historię, turystykę i polskie góry.
Moja pasja naukowa to nowe biotechnologie, a doświadczenie badawcze budowałam pracując w przemyśle biotechnologicznym oraz na uczelni. Obszar moich badań obejmuje monitoring i charakterystykę mikroorganizmów środowiskowych, projektowanie i konstrukcję prokariotycznych i hybrydowych systemów ekspresji genów. Nowe projekty obejmują mikroorganizmy probiotyczne i bakteriofagi o zastosowaniu przemysłowym. Proponuję pracę eksperymentalną w laboratorium biotechnologicznym, spotkania mogą obejmować również tworzenie tekstu naukowego, popularnonaukowego lub przygotowanie do wystąpień konferencyjnych. Możliwa formuła częściowo lub w całości on-line.
My scientific interests include new biotechnologies, I’ ve built my research experience working in the biotechnology industry, as well as at the university. My research area covers monitoring and characterization of environmental microorganisms, the design and construction of prokaryotic and hybrid gene expression systems. New projects involve probiotic microorganisms and bacteriophages for industrial applications. I propose experimental work in a biotechnology laboratory, meetings may also involve creating scientific or popular science texts or preparing for conference presentations. The format can be partially or entirely online.
Tutoring poznałam nie jako prowadząca, a zupełnie inaczej, siedząc po drugiej stronie – będąc studentką i doktorantką, która bardzo chciała porozmawiać z kimś otwartym o swoich zainteresowaniach naukowych i poznać nowe perspektywy. Uczenie się i nauczanie zawsze były dla mnie ważne, i mam wrażenie, że potrzeba dowiadywania się rozmaitych rzeczy nigdy mnie nie opuści. Edukacja jest dla mnie spotkaniem, nie może być jednostronna, przynosi korzyści nie tylko studentom, ale także mnie. Jestem realnie zainteresowana osobą, która siedzi po drugiej stronie, jej potrzebami, pasjami, punktem widzenia.
Na co dzień zajmuję się badaniem filmów (ze szczególnym naciskiem na animację – artystyczną i dziecięcą – ale nie tylko), historii kina, interpretowaniem wszelkich kontekstów, które mogą być wartościowe dla tych dzieł, nad jakimi akurat pracuję. Poza filmoznawczym wykształceniem mam zaplecze filologiczne (polonistyczne i anglistyczne), teatrologiczne i judaistyczne, więc we własnej pracy sięgam po tego typu przypisy, jednak im więcej nowości w moim życiu badawczym i dydaktycznym, tym lepiej! Od pewnego czasu specjalizuję się w kulturach czeskiej i irlandzkiej oraz animal studies.
Zawsze powtarzam moim studentom, że idąc do biblioteki, mają się nie bać zaglądać na piętra inne niż te humanistyczne czy stricte filmoznawcze, bo najlepsza interpretacja czy pomysł może czekać na nas daleko od naszej pierwotnej specjalizacji. Jeśli chodzi o naukę, wiedzę i poznawanie świata, naprawdę nie ograniczajmy się, bo życie jest za krótkie! Chciałabym, żeby spotkania tutoringowe były spotkaniem zainteresowań moich i tutoranta/tutorantki. Możemy porozmawiać o filmach/serialach, które lubisz albo tych, które chcesz poznać, o tych, które chcesz wykorzystać jako kontekst do swojej pracy dyplomowej/badawczej lub o tych, które z jakichś przyczyn wydają ci się ważne. Nic nas nie ogranicza – kino spotka się z każdą dziedziną: naukami społecznymi, historią, fizyką, filozofią czy medycyną.
I didn’t get to know tutoring as a tutor, but in a completely different way, sitting on the other side – as a student and doctoral student who really wanted to talk to someone open-minded about her scientific interests and learn new perspectives. Learning and teaching have always been important to me, and I feel that the need to learn new things will never leave me. For me, education is an encounter; it cannot be one-sided, it benefits not only students but also me. I am genuinely interested in the person sitting on the other side, their needs, passions, and point of view.
On a daily basis, I research films (with a particular focus on animation – artistic and children’s – but not only), the history of cinema, and the interpretation of all contexts that may be valuable for the works I am currently working on. In addition to my film studies education, I have a background in philology (Polish and English), theater studies, and Jewish studies, so I draw on these types of references in my own work, but the more new things in my research and teaching life, the better! For some time now, I have been specializing in Czech and Irish cultures and animal studies.
I always tell my students that when they go to the library, they shouldn’t be afraid to look at floors other than those dedicated to the humanities or film studies, because the best interpretation or idea may be waiting for us far from our original specialization. When it comes to learning, knowledge, and exploring the world, let’s not limit ourselves, because life is too short! I would like tutoring sessions to be a meeting of my interests and those of my tutee. We can talk about movies/TV series that you like or those you want to get to know, those you want to use as a context for your thesis/research, or those that you find important for some reason. There are no limits – cinema intersects with every field: social sciences, history, physics, philosophy, and medicine.
Spotkania staną się okazją do rozwijania umiejętności analizy i interpretacji zjawisk komunikacyjnych, formułowania własnych opinii oraz twórczej wymiany myśli. Zapraszam wszystkich, którzy w badaniach chcą łączyć różne perspektywy i pogłębiać rozumienie współczesnych form komunikacji.
Zainteresowani uczestnicy będą mogli również pracować nad artykułem naukowym lub popularnonaukowym, opartym na wynikach naszych wspólnych dyskusji i analiz.
– zidentyfikować i rozwinąć swój potencjał,
– wspólnie odkrywać swoje talenty, a także nauczyć się radzić sobie z ograniczeniami,
– popracować nad rozwojem kompetencji miękkich kluczowych w przyszłym miejscu pracy,
– przekraczać swoje ograniczenia i lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami,
-współpracować przy realizacji projektów badawczych .
– figure out and grow your potential,
– discover their talents together and learn how to deal with limitations,
– work on developing soft skills that are key in the future workplace,
– overcome own limitations and better cope with difficult situations,
– collaborate on research projects.

