Baza Tutorów i Tutorek
Tutoringu Interdyscyplinarnego

Dorota Godlewska-Werner

Wydział Nauk Społecznych

Forma: online, stacjonarnie

W swojej pracy tutorskiej koncentruję się na definiowaniu celów tutee i wyznaczaniu planu działania. Najczęściej omawianymi zagadnieniami są rozwiązania dylematów związanych z wyborami zawodowymi i edukacyjnymi oraz wsparcie w zakresie zmiany nawyków związanych z organizacją pracy własnej. Wspólnie z tutee analizujemy różne opcje, aby wybrać te najbardziej użyteczne i spójne z jego/jej oczekiwaniami i wartościami. W swojej pracy wykorzystuję także narzędzia diagnozy kompetencji w celu identyfikacji mocnych stron studenta/ki i aspektów rozwojowych.

Martyna Wielewska-Baka

Wydział Filologiczny

Forma: online, stacjonarnie

Zapraszam na tutoring związany ze współczesnymi obszarami konfliktowymi (Izrael i Palestyna lub Rosja i Ukraina) i ich reprezentacją w przestrzeni publicznej, w tym w mediach. Tutoring może dotyczyć także problematyki polskiej polityki pamięci, np. związanej z recepcją sporów wokół Jedwabnego czy Wołynia.
Forma tutoringu jest mocno interdyscyplinarna: sięgamy do zagadnień z obszaru wiedzy o mediach, politologii czy literaturoznawstwa (jeśli sięgniemy po teksty np. niefikcjonalne, tj. eseje, wywiady, reportaże).
Zapraszam osoby, które chciałyby poszerzyć swoje umiejętności analityczne i krytyczne, zainteresowane tematyką społeczno-polityczną i/lub chcące zaangażować się w bieżącą tematykę za pośrednictwem tekstów niefikcjonalnych.

Aleksandra Wierucka

Wydział Filologiczny

Forma: online, stacjonarnie

Antropologia to nauka o człowieku jako istocie kulturowej – a w tym mieści się wszelka działalność człowieka, nie tylko humanistyczna. Antropologia uczy innego spojrzenia na świat i na różne sposoby jego postrzegania, zatem tutoring łączący antropologię i inne dyscypliny może otworzyć zupełnie nową perspektywę poznawczą i badawczą.
 
Anthropology is the study of the human as a cultural being – and this encompasses all forms of human activity, not only those in the humanities. Anthropology teaches a different way of looking at the world and at the various ways it can be perceived; therefore, tutoring that combines anthropology with other disciplines can open up an entirely new cognitive and research perspective.

Magdalena Horodecka

Wydział Filologiczny

Forma: online, stacjonarnie

Prowadzę tutoriale w obszarach: sztuka przemawiania, twórcze pisanie, analiza literatury niefikcjonalnej (reportaż, esej, dziennik, autobiografia). Zajmuję się także komparatystyką, czyli np. relacjami malarstwa i literatury. Jestem także otwarta na rozmowy o komunikacji opartej o nurt NVC i pracę nad rozwojem kompetencji miękkich. Dzięki takim cyklom spotkań powstają opowiadania, a czasem – publikacje naukowe studentów – na wybrany wspólnie temat badawczy. W poprzedniej edycji tutoringu międzywydziałowego osoba z kryminologii studiowała pod moją opieką historię sztuki oraz pisała opowiadania inspirowane obrazami. Spotkania tutoringowe są dla mnie wielką przyjemnością.

Agnieszka Wysomierska-Tkacz

Centrum Języków Obcych

Forma: online, stacjonarnie

Obszar pracy:
„Bez znajomości języków obcych człowiek czuje się gorzej niż bez paszportu” A. Czechow
Nauka języków obcych obok kompetencji językowych rozwija również te miękkie, m.in. kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów czy zdolności adaptacyjne w różnych środowiskach kulturowych. Jest to klucz do nowych możliwości – nie tylko akademickich, ale też zawodowych. Zapraszam na spersonalizowane zajęcia z języka rosyjskiego i języka polskiego jako obcego w ramach tutoringu akademickiego, gdzie w bezpiecznej przestrzeni mojego gabinetu wspólnie ustalimy, jakie kompetencje językowe chcesz rozwijać i przed jakimi wyzwaniami językowymi stoisz.

Zainteresowania:
Jestem absolwentką Filologii rosyjskiej i Prawa Uniwersytetu Gdańskiego, obecnie pracuję w Centrum Języków Obcych UG. Moje zainteresowania naukowe skupiają się w obszarze dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych.


Marta Pięta-Chrystofiak

Wydział Nauk Społecznych

Forma: online, stacjonarnie

Obszar pracy:
Podejmuję współpracę w obszarach związanych z:
• profilaktyką zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
• profilaktyką i terapią uzależnień
• strategiami pracy z rodzinami dysfunkcyjnymi
• agresją, hejtem i cyberprzemocą
• aktywizacją społeczno-zawodową osób z niepełnosprawnościami
• problematyką niepełnosprawności słuchowej i językiem migowym

Zainteresowania:
• Patologie społeczne i efektywność oddziaływań profilaktycznych, wychowawczych, resocjalizacyjnych i terapeutycznych· • Profilaktyka społeczna: uzależnienia od substancji psychoaktywnych i uzależnienia behawioralne, przestępczość i bezrobocie oraz wykluczenie społeczne • Dysfunkcje systemów rodzinnych • Aktywizacja zawodowa, job coaching i integracja społeczna osób z niepełnosprawnościami • Zagadnienia niepełnosprawności słuchowej

Poza wspomnianymi tematami jestem otwarta na szeroko ujmowane problemy społeczne.


Magdalena Grabowska

Wydział Filologiczny

Forma: online, stacjonarnie

Proponuję rozmowę na następujące tematy: dyskurs medialny, tematyka religijna w dyskursie medialnym, komunikacja we wspólnotach wyznaniowych, krajobraz językowy, wielojęzyczność
Możliwe cele do realizacji: zwiększenie wrażliwości na działanie dyskursu medialnego na odbiorcę, poszerzenie wiedzy z zakresu badań nad dyskursem i komunikacją, zbadanie krajobrazu językowego z wykorzystaniem analizy dyskursu.
 
I propose a discussion on one or more of the following areas: media discourse, religion in media discourse, communication in religious groups, linguistic landscape and multilingualism.
Objectives: raising awareness about the impact of media discourse on society, broadening of knowledge on discourse and comnunication research, researching selected linguistic landscape applying discourse analytical approach.

Dorota Jendza

Wydział Zarządzania

Forma: online, stacjonarnie

Oferuję tutoring skoncentrowany na rozwoju kompetencji komunikacyjnych, przywódczych i współpracy w zespole. Zapraszam studentów zainteresowanych procesami grupowymi, dynamiką relacji w organizacji, zarządzaniem konfliktem oraz nowoczesnymi formami przywództwa. W pracy tutorskiej łączę perspektywę psychologiczną, organizacyjną i kulturową, wspierając uczestników w odkrywaniu własnego potencjału i stylu działania. Spotkania mogą mieć charakter zarówno akademicki, jak i rozwojowy – od pracy nad konkretnym obszarem badawczym po refleksję nad sobą i swoim miejscem w zespole. Interdyscyplinarny charakter tutoringu pozwala czerpać inspiracje z różnych dziedzin – psychologii, zarządzania, pedagogiki i przekładać je na praktykę współpracy między ludźmi. Zapraszam osoby, które wierzą, że skuteczne działanie w organizacji można łączyć z uważnością, empatią i wrażliwością na drugiego człowieka.

Roman Cieśliński

Wydział Oceanografii i Geografii

Forma: online, stacjonarnie

Główne tematy zainteresowania związane są z wodą lub jej brakiem oraz wpływem antropopresji na środowisko przyrodnicze. W ramach prac związanych z wodą do najważniejszych zagadnień zaliczyć należy przemiany stosunków wodnych pobrzeży i pojezierzy południowego Bałtyku, hydrologię obszarów podmokłych i torfowiskowych, hydrologię jezior przymorskich, w tym analizę zjawiska intruzji wód słonych, hydrochemię jezior, rzek i mokradeł oraz wód podziemnych, hydrologię lasów, hydrologię miast, a także kwestie odwodnieniowe. Ważnym aspektem są także zjawiska ekstremalne, w tym zjawisko suszy, powodzi oraz sztormy. Związane jest to ze zmianą klimatu, która jest również w kręgu zainteresowania mi.in. poprzez badanie zanikania jezior, zmian stanów wody w morzu i obiektach śródlądowych, a także emisją gazów cieplarnianych. W tym kontekście w ramach zainteresowania wymienić należy błękitno-zieloną infrastrukturę oraz przemiany zachodzące na obszarach miejskich i wiejskich. Również istotne jest badanie wpływu człowieka na środowisko, w tym analiza zmian sieci hydrograficznej, zmiany historyczne wybranych obiektów hydrograficznych, czy zmiany użytkowania i zagospodarowania przestrzennego w zlewni.

Paweł Kozielski

Wydział Nauk Społecznych Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Zakład Komunikacji Społecznej i Kulturowej

Forma: online, stacjonarnie

Chętnie podejmę współpracę ze studentami zainteresowanymi krytyczną analizą dyskursu medialnego, a w szczególności badaniami dotyczącymi granic widzialności i tabu we współczesnych środkach masowego przekazu.
W ramach swoich badań zajmuję się – przede wszystkim – analizą współczesnego dyskursu medialnego w kontekście globalizacji i związanych z nią zmian obyczajowych. Posługując się terminologią Alvina Tofflera, interesuję mnie sposób przedstawiania i kreowania rzeczywistości w momencie zderzenia drugiej i trzeciej fali: • koniec wielkich opowieści, • nowe/ stare narracje narodowe • narzędzia retoryczne i strategie dyskursywne w polskich mediach • media w dobie post-prawdy • reprezentacja medialna mniejszości etnicznych, religijnych etc. • współczesny voyeuryzm medialny • tabu w mediach • nowe media w dziennikarstwie • dziennikarstwo multimedialne.

 

Ponadto, jako wieloletni wykładowca dziennikarstwa multimedialnego, mam doświadczenie i chętnie pomogę w tworzeniu serwisów internetowych w oparciu CMS WordPress, Joomla. Służę też wsparciem w tworzeniu tekstów i przekazów multimedialnych dla mediów internetowych.

Efektem końcowym współpracy w ramach tutoringu może być zarówno strona internetowa popularyzująca wiedzę jak i artykuł naukowy.


Adriana Ruta-Wojciechowska

Centrum Języków Obcych

Forma: online, stacjonarnie

Moje wieloletnie doświadczenie dydaktyczne pokazuje, że świadome i kompetentne posługiwanie się językiem angielskim może skutecznie wspierać realizację celów akademickich, zawodowych i osobistych. Zapraszam do współpracy osoby chcące rozwijać swoje umiejętności językowe – zarówno w codziennej komunikacji, jak i w kontekście biznesowym czy akademickim. Pomagam w przygotowaniach do wystąpień publicznych, dopracowaniu tekstów naukowych oraz w przełamywaniu barier w swobodnej komunikacji w języku angielskim. Wspólnie odkryjemy Twoje mocne strony i opracujemy strategie rozwoju w obszarach wymagających usprawnienia. Jeśli od dawna masz poczucie, że utknąłeś w pewnych językowych schematach, być może właśnie teraz jest najlepszy moment, by to zmienić.
 
My extensive teaching experience has shown me that conscious and competent use of English can effectively support the achievement of academic, professional, and personal goals. I welcome individuals who wish to develop their language skills – whether for everyday communication or within business and academic contexts. I offer guidance in developing public speaking skills, refining academic texts, and overcoming barriers to fluent and confident communication in English. Together, we will identify your strengths and design strategies to improve areas that need further growth. If you’ve been feeling stuck in certain language patterns, perhaps now is the perfect time to make a change.

Beata Grembecka

Wydział Biologii

Forma: stacjonarnie

Jesteś przyszłym psychologiem i interesujesz się neurobiologicznymi mechanizmami regulującymi zachowanie człowieka? Zastanawiasz się w jakim zakresie wiedza o funkcjonowaniu mózgu może być przydatna w nauczaniu, marketingu czy projektowaniu stron internetowych? Proponuję spotkania, które pozwolą rozwinąć skrzydła w interesującym Cię obszarze. W trakcie spotkań oferuję wsparcie merytoryczne w procesie poznawania oraz porządkowania informacji, a także przygotowywaniu esejów, monografii czy wystąpień naukowych na konferencje studenckie.

Grzegorz Kapuściński

Wydział Nauk Społecznych

Forma: stacjonarnie

Przyjmę z otwartym sercem i głową wszystkie osoby zainteresowane tematyką komunikacji: od interpersonalnej, niewerbalnej, grupowej, międzykulturowej, aż po masową. Oprócz tego bliska mi jest tematyka relacji ludzko – zwierzęcym, zwłaszcza zaś ich odbicie w mediach i kulturze popularnej.
W sferze moich zainteresowań jest też indywidualny i społeczny kontekst komunikacji osób neuroróżnorodnych. W związku z tym zapraszam do współpracy tutorskiej takie osoby, uzgodnimy taki tryb pracy, który wyjdzie naprzeciw ich potrzebom. W jej toku możemy też wypracowywać rozwiązania, pomagające osobom neuroróżnorodnym odnaleźć się w rzeczywistości akademickiej.
Proponuję zarówno tutoring naukowy jak i rozwojowy. Pierwszy nastawiony jest na eksplorację jakiegoś zagadnienia, uzgodnionego w trakcie tutoringu. Rozwojowy skupia się na podniesieniu rozmaitych kompetencji czy zaadresowanie potrzeb, które identyfikuje osoba zgłaszająca. Tutoring może też godzić te dwie sfery.
Zapraszam!

Dominika Janus

Wydział Filologiczny

Forma: stacjonarnie

Jako polonistka i germanistka, językoznawczyni, gedanistka (znawczyni Gdańska) na swój tutorial zapraszam Studentki i Studentów, którzy chcieliby rozwijać swoje zainteresowania głównie językoznawcze zarówno w zakresie języka polskiego, jak i niemieckiego. Proponuję pracę w obszarach takich jak tekstologia (historyczne gatunki tekstowe typu kazania, listy, inskrypcje; współczesne gatunki tekstowe typu mem, komentarz internetowy, post; hiperteksty; związki tekst-obraz itd.), historia języka (ewolucja języka; kontakty językowe itd.), kultura języka (kwestie poprawnościowe; uzus a norma), współczesne tendencje językowe (hate speech, political correctness, language of inclusivity itd.), tanatolingwistyka (badania nad językiem dotyczącym śmierci i umierania). Moim celem jest wspieranie uczestników w samodzielnym formułowaniu pytań badawczych, analizie tekstów i refleksji nad funkcjonowaniem języka w różnych kontekstach kulturowych. W ramach tutoringu zachęcam do interdyscyplinarnego podejścia, łączącego językoznawstwo z historią, kulturą czy teologią. Zależy mi, aby spotkania były przestrzenią dla dialogu, inspiracji i odkrywania, jak język kształtuje nasz sposób myślenia o świecie.

Joanna Fac-Beneda

Wydział Oceanografii i Geografii

Forma: stacjonarnie

Każdy obszar jest dla mnie ważny, nie zamykam się tylko w świecie moich zainteresowań. Rozwijam się i poszerzam je. Jestem otwarta na każdą myśl. Interesuję się fraktalnym wymiarem rzeczywistości, analizą sieciowa, strukturą hydrograficzną, systemami hydrograficznymi. Zajmują mnie różne regiony, szczególnie zaś delty rzek i pojezierza. Ważne dla mnie obiekty hydrograficzne to oprócz cieków – wypływy wód podziemnych. Zmniejszające się zasoby wodne oraz coraz częściej występujące ekstremalne zjawiska przyrodnicze to również temat, który drążę. A w tym wszystkim nieoceniony odpoczynek w przyglądaniu się wodzie w filozofii, sztuce, muzyce, literaturze, filmie – to mnie zarówno uspakaja, jak i nakręca.

Anna Lizińska

Wydział Oceanografii i Geografii

Forma: online, stacjonarnie

Cześć mam na imię Anna i zapraszam Cię na cykl spotkań tutorskich poświęconych środowisku morskiemu. Nasz cykl spotkań będzie miał charakter naukowy, jeżeli wyrazisz ochotę, możemy włączyć elementy tutoringu rozwojowego. Tematyka naszych spotkań może objąć biologię morza, ochronę przyrody, ichtiologię, gatunki obce czy tematy też dotyczące badań stanu bioróżnorodności w europejskich konwencjach morskich: HELCOM (Morze Bałtyckie), OSPAR (północno-wschodni Atlantyk) oraz Konwencja Barcelońska (Morze Śródziemne). Moje doświadczenie jako delegatki na spotkania komisji naukowych CORMON i COBAM zapewni praktyczne spojrzenie na te zagadnienia. Głównym celem jest pogłębienie twojej wiedzy naukowej, rozwinięcie analitycznego myślenia oraz zrozumienie złożoności problemów środowiskowych. Tutoring może mieć charakter interdyscyplinarny, łącząc biologię, ekologię, politykę środowiskową i stosunki międzynarodowe. Pozwoli to na zrozumienie zależności między nauką, a praktycznym zarządzaniem i ochroną środowiska morskiego. Myślę, że wspólnie znajdziemy coś, co zainteresuje nas oboje.
 
Hello, my name is Anna, and I’d like to invite you to a tutoring session focused on the marine environment. Our discussions will be scientific in nature, but we can also incorporate elements of personal development. The subjects can range from marine biology, nature protection, ichthyology, and alien species, to research on biodiversity within European marine conventions: HELCOM (Baltic Sea), OSPAR (North-east Atlantic), and the Barcelona Convention (Mediterranean Sea). My experience as a delegate to scientific commissions (COBAM, CORMON) will provide a practical perspective on these issues. The main goal is to deepen your scientific knowledge, develop analytical thinking, and understand the complexity of environmental problems. Tutoring can have an interdisciplinary character, combining biology, ecology, environmental policy, and international relations. This will allow us to understand the dependencies between science and practical management, as well as the protection of the marine environment. I believe that together we will find something that will interest us both.

Radosław Kossakowski

Wydział Nauk Społecznych

Forma: stacjonarnie

Jestem socjologiem, którego zainteresowania dotyczą społecznego i kulturowego znaczenia sportu. Inną przestrzenią badań są studia nad męskością. W obu tych obszarach wykorzystuję badawcze metody jakościowe, a także rozważania o charakterze koncepcyjnym i teoretycznym. Uczestnicy tutoriali mogą reprezentować różne dyscypliny nauk społecznych i humanistycznych, a głównymi celami tutorialu może być przygotowanie artykułu, wystąpienia konferencyjnego, pracy zaliczeniowej lub dyplomowej. Tutorial może mieć charakter interdyscyplinarny w zakresie zarówno teoretycznym, metodologicznym – a przede wszystkim intelektualnym w szeroko rozumianym znaczeniu
 
I am a sociologist whose research interests focus on the social and cultural significance of sport. Another area of research is the study of masculinity. In both these areas, I employ qualitative research methods, as well as various conceptual and theoretical considerations. Participants in tutorials can represent multiple social science and humanities disciplines, and the main goals of the tutorial may be to prepare an article, a conference presentation, a course paper, or a diploma thesis. The tutorial can be interdisciplinary in a theoretical, methodological, and, above all, intellectual sense, in the broadest sense.

Ewa Malinowska

Wydział Zarządzania

Forma: online, stacjonarnie

Zapraszam do współpracy wszystkich, którzy w sposób świadomy chcą połączyć troskę o jakość i bezpieczeństwo żywności z nowoczesnym, odpowiedzialnym podejściem do biznesu. Będziemy koncentrować się na zrozumieniu podstaw jakości i bezpieczeństwa żywności oraz na rozwijaniu myślenia systemowego, które łączy efektywność z odpowiedzialnością środowiskową. Celem spotkań będzie umiejętność świadomego podejmowania decyzji w duchu zrównoważonej konsumpcji, usprawniania procesów i ograniczania marnotrawstwa. Ważnym rezultatem będzie również przekładanie wiedzy na proste, stosowalne w praktyce rozwiązania. Na spotkania zapraszam wszystkich zainteresowanych — nie ma wymagań wstępnych ani konieczności specjalistycznej wiedzy. Wystarczy ciekawość i chęć uczenia się przez praktykę.

Krystyna Bembennek

Wydział Nauk Społecznych

Forma: online, stacjonarnie

Na tutoring interdyscyplinarny zapraszam osoby zainteresowane filozofią, szczególnie w kontekście jej związków z literaturą, psychologią oraz pedagogiką. W ramach współpracy możemy realizować indywidualne projekty badawcze, wspieram w przygotowaniu publikacji/wystąpień, skupiając się na filozoficznych aspektach analizowanych tematów. Moje zainteresowania badawcze: antropologia filozoficzna, zagadnienie podmiotowości w filozofii współczesnej; filozofia kultury, status i problemy filozofii hermeneutycznej; filozofia edukacji, dydaktyka filozofii i etyki, doradztwo filozoficzne.

Ewa Piotrowska

Wydział Biologii

Forma: online, stacjonarnie

Moje zainteresowania naukowe związane są z genetyką człowieka i rozwojem nowych terapii. Mam doświadczenie jako tłumacz tekstów biomedycznych z j. angielskiego. Pasjonuję się filozofią porozumienia bez przemocy (NVC, Nonviolent Communication), która zakłada komunikację opartą na wzajemnym poszanowaniu uczuć i potrzeb. W ramach tutoriali pomagam studentom rozwijać umiejętności akademickie, takie jak krytyczne myślenie, pisanie naukowe i sztuka prezentacji.
 
My scientific interests are related to human genetics and the development of new therapies. I have experience as a translator of biomedical texts from English. I am passionate about the philosophy of Nonviolent Communication (NVC), which promotes dialogue based on mutual respect for feelings and needs. As part of my tutorials, I help students develop academic skills such as critical thinking, scientific writing, and presentation skills.

Alan Balla

Wydział Zarządzania

Forma: online, stacjonarnie

Na sesjach tutoringowych łączę wiedzę akademicką z praktyką biznesową.

Wspólnie możemy pracować między innymi nad komunikacją werbalną i niewerbalną, skutecznymi wystąpieniami publicznymi, budowaniem marki osobistej, technikami negocjacji i mediacji, sztuką perswazji, mechanizmami z zakresu psychologii biznesu. Dodatkowo możemy poćwiczyć rozmowy kwalifikacyjnej, stworzyć efektywne CV.

Powyższa wiedza przyda Ci się w sferze zawodowej oraz życiu prywatnym niezależnie od tego, co obecnie studiujesz.

Chcesz zadbać o swój rozwój naukowy, zawodowy, osobisty? Porozmawiajmy. Przekonaj się, jak wiele może dać Ci tutoring dopasowany do Ciebie.


Piotr Arłukowicz

Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki

Forma: online, stacjonarnie

Możemy zająć się grafiką, animacją, symulacjami, tworzeniem efektów specjalnych oraz działaniem w obszarze Wolnego i Otwartego Oprogramowania (FOSS). Mam do dyspozycji studio z green-screenem, a pracuję z programem Blender, w którym można tworzyć magię. Znajdziesz w mojej osobie przewodnika, który zaprosi Cię na wyprawę w nieznane i efektowne obszary twórczości i badań interdyscyplinarnych. Oczywiście, pomocna będzie znajomość obsługi komputera przynajmniej w stopniu podstawowym, a reszta to przyszłość, którą możemy wspólnie odkrywać.
 
We can work with graphics, animation, simulations, special effects, and activities within the field of Free and Open Source Software (FOSS). I have access to a studio equipped with a green screen, and I work with Blender — a program where true magic can be created. You will find in me a guide who will invite you on a journey through the fascinating and unexplored realms of creativity and interdisciplinary research. Of course, some basic computer skills will be helpful, and the rest is the future we can discover together.

Katarzyna Jereczek-Korzeniewska

Wydział Oceanografii i Geografii

Forma: online, stacjonarnie

W ramach tutorialu zapraszam do wspólnego, interdyscyplinarnego studiowania zagadnień związanych ze szeroko rozumianym środowiskiem geograficznym – jego przeszłością, teraźniejszością i przyszłością. Wspólnie przyjrzymy się m.in. konfliktom o wodę, relacjom miasto–rzeka, sakralnej symbolice wody, przemianom obiegu wody w kontekście współczesnej zmiany klimatu oraz problemom ochrony dziedzictwa kulturowego i środowiskowego w planowaniu przestrzennym.

Tutorial może łączyć perspektywy geografii fizycznej, antropopresji, historii środowiskowej oraz elementów urbanistyki i ochrony przyrody. Szczegółowa tematyka spotkań będzie każdorazowo dostosowywana do indywidualnych zainteresowań studentów.

Moim celem jako tutorki jest stworzenie przestrzeni do samodzielnego, krytycznego i twórczego myślenia o środowisku – w jego wymiarze naturalnym, kulturowym i symbolicznym. Zapraszam studentów zainteresowanych zarówno badaniami przyrodniczymi (np. geomorfologia dolin rzecznych, zmiany stosunków wodnych), jak i analizą historyczno-kulturową krajobrazu (szczególnie Pomorza czy Pobrzeży Południowego Bałtyku).


Anna Trynkler-Zalaszewska

CJO

Forma: online, stacjonarnie

Język niemiecki – klucz do edukacji, kariery i mobilności w Europie

Język niemiecki to jeden z najważniejszych języków w Europie – wykorzystywany w pracy zawodowej, edukacji oraz podczas podróży. Posługują się nim nie tylko mieszkańcy Niemiec, ale również Austrii, Szwajcarii, Liechtensteinu i Luksemburga. Jest to także język nauki, inżynierii, filozofii i kultury.

Jeśli Twoim celem jest rozwój zawodowy, studia za granicą, komfortowe podróżowanie lub głębsze zrozumienie kultury krajów niemieckojęzycznych – zapraszam na tutoring językowy. Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, bez presji ocen, z pełnym skupieniem na Twoich potrzebach i celach.

Podczas spotkań możemy rozmawiać w języku niemieckim na tematy, które są dla Ciebie ważne: muzyka, studia, praca, codzienne życie. Wspólnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości językowe i osiągniemy Twój indywidualny cel językowy.


Magdalena Gajewska

Wydział Nauk Społecznych

Forma: online, stacjonarnie

Dr Magdalena Anita Gajewska jest adiunktem na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, w Instytucie Socjologii, w Zakładzie Socjologii Życia Codziennego. Jako tutorka akademicka prowadzi tutoring interdyscyplinarny, wspierając studentów w rozwoju ich indywidualnych zainteresowań naukowych. W swojej pracy stawia na dialog, samodzielne myślenie oraz autentyczne zaangażowanie w proces badawczy. Oferuje konsultacje zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, także w języku angielskim. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół relacji międzygatunkowych, życia codziennego oraz społecznych aspektów opieki nad zwierzętami. Jest autorką publikacji poświęconych m.in. rodzinom z udziałem zwierząt, takich jak „Doing family in three – two partners and an animal companion” oraz „Animals in the Empty Nest”. W tutoringu kładzie nacisk na wspieranie kreatywności, odpowiedzialności i odwagi w poszukiwaniu własnej drogi akademickiej. Uważa, że każdy student ma potencjał, by wnosić oryginalny wkład w naukę, jeśli otrzyma odpowiednią przestrzeń i wsparcie. Konsultacje odbywają się we wtorki w godzinach 14:00–15:30 po wcześniejszym umówieniu. Kontakt: magdalena.gajewska@ug.edu.pl
, tel. +48 58 523 45 43.
 
Dr Magdalena Anita Gajewska is an Assistant Professor at the Faculty of Social Sciences, University of Gdańsk, in the Institute of Sociology, Department of Everyday Life Sociology. As an academic tutor, she conducts interdisciplinary tutoring, supporting students in developing their individual academic interests. Her tutoring philosophy emphasizes dialogue, independent thinking, and genuine engagement in the research process. She offers consultations both on-site and online, also in English. Her research interests include interspecies relations, everyday life practices, and the social dimensions of animal care. She is the author of publications such as “Doing family in three – two partners and an animal companion” and “Animals in the Empty Nest.” In her tutoring, she focuses on fostering creativity, responsibility, and the courage to pursue one’s own academic path. Dr Gajewska believes that every student has the potential to make an original contribution to science when given proper support and space for growth. Consultations take place on Tuesdays from 14:00 to 15:30 by prior appointment. Contact: magdalena.gajewska@ug.edu.pl
, phone +48 58 523 45 43.

Angelika Szmytkiewicz

Wydział Oceanografii i Geografii

Forma: online, stacjonarnie

Jestem geologiem morza. Interesuję się współczesnymi procesami sedymentologicznymi, osadami morskimi oraz tym co dzieje się na brzegu morskim, a co związane jest zarówno z naturalnymi procesami przebudowy jak i wpływem konstrukcji inżynierskich na przebudowę dna i brzegu morskiego. Na co dzień prowadzę zajęcia z geologii morza oraz geologii fizycznej. Zapraszam na tutoring z zakresu szeroko rozumianej geologii morza oraz ochrony brzegów morskich. W ramach spotkań tutorskich proponuję współpracę, podczas której studenci będą mogli rozwijać swoje zainteresowania związane szeroko rozumianą tematyką morską, doskonalić swój warsztat akademicki oraz budować kompetencje miękkie.

Aleksandra Walewska

Wydział Chemii

Forma: stacjonarnie

Serdecznie zapraszam studentki i studentów zainteresowanych współpracą oraz rozwijaniem swoich kompetencji naukowych w zakresie szeroko pojętej chemii bioorganicznej, chemii peptydów i związków biologicznie czynnych.
Oferuję indywidualny, interdyscyplinarny tutoring naukowy — wspólnie możemy pracować nad projektami łączącymi elementy chemii, biologii, biotechnologii czy nauk medycznych.
Chętnie pomogę w przygotowaniu prezentacji, tekstu naukowego lub w realizacji własnych pomysłów badawczych.
A może chciał(a)byś zaangażować się w prace laboratoryjne? Zapraszam do kontaktu!

Dorota Pomorska

Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i GUMed

Forma: stacjonarnie

Jeśli:
• szukasz nowych wyzwań naukowych
• chcesz napisać artykuł naukowy
• przygotowujesz się do konferencji
• nurtują Cię konkretne zagadnienia biotechnologiczne lub ekologiczne
• czujesz potrzebę zgłębienia tajników nauki, lecz nie wiesz jak zacząć
• zastanawiasz się jak połączyć biznes z biotechnologią

A może:
• potrzebujesz wskazówek w poszukiwaniu ścieżki zawodowej
• chcesz poznać swoje mocne i słabe strony by następnie rozwinąć swoje talenty lub pokonać słabości
• przydałoby się wsparcia w motywacji przy osiąganiu wyznaczonych celów

czyli ogółem chcesz wzmocnić swoje kompetencje miękkie lub twarde to zapraszam na spotkania tutoringowe!

Jak będziemy pracować:
W zależności od Twoich potrzeb będziemy pracować metodą tutoringu naukowego, rozwojowego albo mieszanego.

Co możesz zyskać?
Proces tutoringu jest inspirującym, wzbogacającym doświadczeniem, które pomaga w rozwijaniu skrzydeł i dodaje odwagi podczas sięgania po „coś więcej”. Na drodze do wyznaczonego celu otrzymasz narzędzia, które pomogą Ci w osiąganiu samodzielności zarówno w pracy naukowej jak i w pracy nad rozwojem osobistym.

Dlaczego możesz chcieć przyjść do mnie?
Jeśli czujesz, że chciałabyś / chciałbyś wyruszyć w podróż tutorską z osobą oczarowaną interdyscyplinarnością biotechnologii – oto jestem ??!

Zainteresowania
Najbardziej pasjonuje mnie biologia molekularna, inżynieria genetyczna oraz biotechnologia medyczna. Jako absolwentka dwóch kierunków: Biotechnologii oraz Gestion et Technologie (Zarządzania i Technologii produkcji) chętnie doszukuję się praktycznego przełożenia zastosowań biotechnologicznych w życiu codziennym oraz połączeń między światem nauki i biznesu. W wolnych chwilach zajmuję się promocją i popularyzacją nauki, dlatego jeśli szukasz wyzwań w tej dziedzinie, także zapraszam! (https://cddit.ug.edu.pl/baza-tutorow/dr-n-med-inz-dorota-pomorska/)

 

If:
• you’re looking for new scientific challenges
• you want to write a scientific article
• you’re preparing for a conference
• you’re interested in specific biotechnology or environmental issues
• you feel like developing new competencies but don’t know how to get started
• you’re wondering how to combine business with biotechnology

Or perhaps:
• you need guidance in finding your career path
• you want to discover your strengths and weaknesses so you can develop your talents or overcome your weaknesses
• you could use motivational support to achieve your goals

or, in other words, if you want to strengthen your soft or hard skills, then I invite you to a tutoring session!

How we’ll work:
Depending on your needs, we’ll work using scientific, developmental, or blended tutoring methods.

What can you gain?
The tutoring process is an inspiring, enriching experience that helps you to spread your wings and gives you the courage to reach for „something more.” On your way to your goal, you’ll receive tools that will help you to achieve independence in both your academic work and your personal development.


Grzegorz Szczodrowski

Wydział Ekonomiczny

Forma: online, stacjonarnie

Obszar pracy
W Uniwersytecie Gdańskim na Wydziale Ekonomicznym pracować zacząłem dydaktycznie jeszcze jako student IV roku – z rówieśnikami jako asystent stażysta. Czerpałem i czerpię dużą satysfakcję ze współpracy z osobami, które mają już sprecyzowane jakieś plany rozwoju jak i z tymi, którzy poszukują jeszcze tej najlepszej ścieżki. Spotkanie z drugim człowiekiem, dyskusje, dzielenie się wiedzą, osiąganie ustalonych celów to zawsze piękna przygoda…
Oferuję tutoring w ramach jednej z trzech ścieżek:
1. Ścieżka „biznes”. W tym zakresie zapraszam Cię, do poznawania ekonomii opodatkowania, ubezpieczeń społecznych, kosztów pracy, czy też optymalizacji działalności gospodarczej osób fizycznych i przedsiębiorstw. Brzmi strasznie? Come and see!
2. Ścieżka „Polityka gospodarcza i społeczeństwo”. Pracuję w Katedrze Polityki Gospodarczej. To nasz „flagowiec”. Otwarty jestem na wiele tematów, łączących ekonomię np. z socjologią, psychologią i politologią. Gorąco zapraszam Cię na tę ścieżkę, ważną nie tylko dla ekonomistów: dobrze wiedzieć jak działa nasz eko(no)system. Warto też patrzeć własnymi oczami, prawda?
3. Ścieżka „Dylematy wyboru publicznego”. Pod tą nazwą kryją się zagadnienia, będące przedmiotem badań Public choice theory. Tak, dobrze widzisz, teoria, jednak zanim odwrócisz wzrok, spójrz o czym mówimy: lobbing, grupy nacisku, ekonomiczna teoria polityki. Materia niezwykle pasjonująca i dająca zrozumienie wielu działań i procesów świata biznesu i polityki. Tylko nie mów, że czasem warto nie wiedzieć…
Zainteresowania
Propozycje obszarów tutoringu ściśle związane są z zainteresowaniami naukowymi. Prywatnie, lubię historię, turystykę i polskie góry.

Joanna Jeżewska-Frąckowiak

Wydział Chemii

Forma: online, stacjonarnie

Oferta tutorialu w semestrze letnim 2025/2026
Moja pasja naukowa to nowe biotechnologie, a doświadczenie badawcze budowałam pracując w przemyśle biotechnologicznym oraz na uczelni. Obszar moich badań obejmuje monitoring i charakterystykę mikroorganizmów środowiskowych, projektowanie i konstrukcję prokariotycznych i hybrydowych systemów ekspresji genów. Nowe projekty obejmują mikroorganizmy probiotyczne i bakteriofagi o zastosowaniu przemysłowym. Proponuję pracę eksperymentalną w laboratorium biotechnologicznym, spotkania mogą obejmować również tworzenie tekstu naukowego, popularnonaukowego lub przygotowanie do wystąpień konferencyjnych. Możliwa formuła częściowo lub w całości on-line.
 
Tutorial will take place in the summer semester of 2025/2026
My scientific interests include new biotechnologies, I’ ve built my research experience working in the biotechnology industry, as well as at the university. My research area covers monitoring and characterization of environmental microorganisms, the design and construction of prokaryotic and hybrid gene expression systems. New projects involve probiotic microorganisms and bacteriophages for industrial applications. I propose experimental work in a biotechnology laboratory, meetings may also involve creating scientific or popular science texts or preparing for conference presentations. The format can be partially or entirely online.

Marta Maciejewska

Wydział Filologiczny

Forma: stacjonarnie

Tutoring poznałam nie jako prowadząca, a zupełnie inaczej, siedząc po drugiej stronie – będąc studentką i doktorantką, która bardzo chciała porozmawiać z kimś otwartym o swoich zainteresowaniach naukowych i poznać nowe perspektywy. Uczenie się i nauczanie zawsze były dla mnie ważne, i mam wrażenie, że potrzeba dowiadywania się rozmaitych rzeczy nigdy mnie nie opuści. Edukacja jest dla mnie spotkaniem, nie może być jednostronna, przynosi korzyści nie tylko studentom, ale także mnie. Jestem realnie zainteresowana osobą, która siedzi po drugiej stronie, jej potrzebami, pasjami, punktem widzenia.

Na co dzień zajmuję się badaniem filmów (ze szczególnym naciskiem na animację – artystyczną i dziecięcą – ale nie tylko), historii kina, interpretowaniem wszelkich kontekstów, które mogą być wartościowe dla tych dzieł, nad jakimi akurat pracuję. Poza filmoznawczym wykształceniem mam zaplecze filologiczne (polonistyczne i anglistyczne), teatrologiczne i judaistyczne, więc we własnej pracy sięgam po tego typu przypisy, jednak im więcej nowości w moim życiu badawczym i dydaktycznym, tym lepiej! Od pewnego czasu specjalizuję się w kulturach czeskiej i irlandzkiej oraz animal studies.

Zawsze powtarzam moim studentom, że idąc do biblioteki, mają się nie bać zaglądać na piętra inne niż te humanistyczne czy stricte filmoznawcze, bo najlepsza interpretacja czy pomysł może czekać na nas daleko od naszej pierwotnej specjalizacji. Jeśli chodzi o naukę, wiedzę i poznawanie świata, naprawdę nie ograniczajmy się, bo życie jest za krótkie! Chciałabym, żeby spotkania tutoringowe były spotkaniem zainteresowań moich i tutoranta/tutorantki. Możemy porozmawiać o filmach/serialach, które lubisz albo tych, które chcesz poznać, o tych, które chcesz wykorzystać jako kontekst do swojej pracy dyplomowej/badawczej lub o tych, które z jakichś przyczyn wydają ci się ważne. Nic nas nie ogranicza – kino spotka się z każdą dziedziną: naukami społecznymi, historią, fizyką, filozofią czy medycyną.

 

I didn’t get to know tutoring as a tutor, but in a completely different way, sitting on the other side – as a student and doctoral student who really wanted to talk to someone open-minded about her scientific interests and learn new perspectives. Learning and teaching have always been important to me, and I feel that the need to learn new things will never leave me. For me, education is an encounter; it cannot be one-sided, it benefits not only students but also me. I am genuinely interested in the person sitting on the other side, their needs, passions, and point of view.

On a daily basis, I research films (with a particular focus on animation – artistic and children’s – but not only), the history of cinema, and the interpretation of all contexts that may be valuable for the works I am currently working on. In addition to my film studies education, I have a background in philology (Polish and English), theater studies, and Jewish studies, so I draw on these types of references in my own work, but the more new things in my research and teaching life, the better! For some time now, I have been specializing in Czech and Irish cultures and animal studies.

I always tell my students that when they go to the library, they shouldn’t be afraid to look at floors other than those dedicated to the humanities or film studies, because the best interpretation or idea may be waiting for us far from our original specialization. When it comes to learning, knowledge, and exploring the world, let’s not limit ourselves, because life is too short! I would like tutoring sessions to be a meeting of my interests and those of my tutee. We can talk about movies/TV series that you like or those you want to get to know, those you want to use as a context for your thesis/research, or those that you find important for some reason. There are no limits – cinema intersects with every field: social sciences, history, physics, philosophy, and medicine.


Agnieszka Marcinowska

Wydział Oceanografii i Geografii

Forma: online, stacjonarnie

Tutorial dotyczyłby wykorzystania surowców mineralnych w różnych dziedzinach na przestrzeni dziejów ludzkości. Pod pojęciem surowiec mineralny rozumiemy wszystko to, co człowiek pozyskał z zasobów Ziemi. Świadome wykorzystanie tych surowców od pierwszych pięściaków po technologie kosmiczne jest naszą codziennością. Uczestnicy tutorialu mogliby prześledzić wykorzystanie surowców mineralnych w interesujących ich obszarach, lub sprawdzić jakie znaczenie mogą mieć takie surowce w aspekcie społeczno-ekonomicznym lub politycznym. Biorąc pod uwagę fakt, że surowce mineralne mają wpływ na naszą codzienność możemy łączyć je praktycznie z każdą dziedziną naszego życia.

Beata Jędrzejczak

Wydział Filologiczny

Forma: online, stacjonarnie

Zapraszam studentów zainteresowanych komunikacją, mediami i kulturą na tutoring interdyscyplinarny, podczas którego wspólnie będziemy odkrywać, jak język kształtuje nasze postrzeganie świata. W ramach spotkań porozmawiamy o reklamie i mechanizmach perswazji, przyjrzymy się dyskursom medialnym oraz ich roli w budowaniu tożsamości i narracji społeczno-kulturowych.
Spotkania staną się okazją do rozwijania umiejętności analizy i interpretacji zjawisk komunikacyjnych, formułowania własnych opinii oraz twórczej wymiany myśli. Zapraszam wszystkich, którzy w badaniach chcą łączyć różne perspektywy i pogłębiać rozumienie współczesnych form komunikacji.
Zainteresowani uczestnicy będą mogli również pracować nad artykułem naukowym lub popularnonaukowym, opartym na wynikach naszych wspólnych dyskusji i analiz.

Blanka Kondratowicz

Nauk Społecznych

Forma: online

Zapraszam studentów, którzy chcą:
– zidentyfikować i rozwinąć swój potencjał,
– wspólnie odkrywać swoje talenty, a także nauczyć się radzić sobie z ograniczeniami,
– popracować nad rozwojem kompetencji miękkich kluczowych w przyszłym miejscu pracy,
– przekraczać swoje ograniczenia i lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami,
-współpracować przy realizacji projektów badawczych .
 
Feel free to join if you want to:
– figure out and grow your potential,
– discover their talents together and learn how to deal with limitations,
– work on developing soft skills that are key in the future workplace,
– overcome own limitations and better cope with difficult situations,
– collaborate on research projects.