Nowy wymiar dydaktyki: kompetencje społeczne jako serce nowoczesnego kształcenia akademickiego

prowadzący: Jarosław Jendza

Nawet najlepsza wiedza merytoryczna nie wystarczy, by odnieść sukces w dynamicznym świecie. Współczesny świat oczekuje od absolwentów kompetencji społecznych: umiejętności pracy w zespole, efektywnej komunikacji, rozwiązywania konfliktów czy też adaptacji do zmian, harmonijnej koegzystencji, odporności na trudności.
Jak włączyć ich rozwój w programy studiów? Oto jest pytanie, które zaadresujemy w trakcie naszych spotkań.
Zapraszamy zatem na szkolenie, które wyposaży Cię w narzędzia niezbędne do świadomego kształtowania i oceny kompetencji społecznych u studentów. Pokażemy, dlaczego ten element jest kluczowy dla jakości kształcenia i w jaki sposób może zmienić podejście do dydaktyki.

Po ukończeniu szkolenia uczestniczący będą potrafili:

  • zdefiniować i zrozumieć rolę kompetencji społecznych jako kluczowych efektów uczenia się, wykraczających poza tradycyjną wiedzę merytoryczną;
  • uzasadnić znaczenie kompetencji społecznych w kontekście współczesnej edukacji akademickiej;
    projektować i wdrażać innowacyjne sytuacje dydaktyczne, które aktywnie rozwijają kompetencje społeczne u studiujących;
    tworzyć i stosować adekwatne narzędzia do oceny kompetencji społecznych, co umożliwi skuteczne mierzenie postępów i włączenie ich do systemu oceniania.

Celem szkolenia jest także wymiana doświadczeń i inspiracji, aby – na podstawie wiedzy i dyskusji z innymi uczestniczącymi – rozpocząć wdrażanie nowych metod pracy dydaktycznej w swojej praktyce.

Dlaczego warto?

Proponowane szkolenie wyposaży Cię w praktyczne narzędzia i konkretne inspiracje, które odmienią Twoje podejście do dydaktyki. Po jego ukończeniu:

Zwiększysz wartość swojej dydaktyki: Nauczysz się, jak traktować kompetencje społeczne jako formalne efekty uczenia się. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoje zajęcia nie tylko przekazują wiedzę i rozwijają kompetencje praktyczne, ale także budują umiejętności niezbędne w życiu pozauczelnianym i pozazawodowym.

Wzbogacisz swój warsztat: Zdobędziesz kompetencje w zakresie projektowania zajęć, które aktywnie rozwijają umiejętności społeczne. Poznasz wybrane techniki, które angażują studentów w interaktywne procesy budujące kompetencje społeczne.

Otrzymasz narzędzia do oceny: Przeanalizujemy metody oceny, które pozwolą Ci „mierzyć” postępy studiujących w zakresie kompetencji społecznych. Poznasz także różne techniki ewaluacji, dzięki czemu będziesz mógł włączyć ten ważny element do formalnego/przedmiotowego systemu oceniania.

Podniesiesz jakość kształcenia: Będziesz w stanie pokazać, że Twoje zajęcia są zgodne z najnowszymi trendami w edukacji akademickiej, co jest kluczowe z perspektywy rozwoju kultury jakości kształcenia w uczelni.

Znajdziesz inspirację do dalszego rozwoju: Będziesz miał okazję wymienić się doświadczeniami z innymi nauczycielami akademickimi, co otworzy drogę do dalszych innowacji i wspólnych projektów.

To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz, aby Twoje zajęcia miały realny wpływ i przygotowywały studiujących do wyzwań współczesnego świata i przyszłości!

Zapisy: od 13.10.2025 r. (od godz. 8:00) do 17.10.2025 r. (do godz. 24:00)
Formularz zgłoszeniowy: https://forms.office.com/e/G6WBm0BXmi (dostępny po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)

Liczba dostępnych miejsc: 10-30 osób
Dla kogo?  doktoranci

Czas trwania szkolenia: 8 godzin
Forma szkolenia: blended-learning

Terminy (szkolenie dwudniowe):
Dzień 1 – 19 listopada 2025 (środa), godz. 17:00–19:15 (online)
Dzień 2 – 20 listopada 2025 (czwartek), godz. 10:00–14:00 (stacjonarnie)

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem