Autotransformatywna interwizja w pracy nauczyciela akademickiego

prowadzący: Jarosław Jendza

Zajęcia, które prowadzimy, są odbiciem naszych intencji, ale czy zawsze wiemy, co tak naprawdę się na nich dzieje?
To szkolenie jest zaproszeniem do głębokiej podróży w głąb własnej praktyki dydaktycznej. Nie skupimy się na gotowych receptach czy zewnętrznych ocenach, ale na Tobie – jako kluczowym czynniku procesu edukacyjnego.

W oparciu o ideę autotransformatywnej interwizji stworzymy bezpieczną przestrzeń do refleksji. Wykorzystamy metodyki, takie jak autoobserwacja i autoetnografia, które pozwolą Ci spojrzeć na siebie i swoją rolę w sali wykładowej z nowej perspektywy. Zamiast oceniać to, co robisz, będziemy eksplorować, dlaczego to robisz, jakie emocje Ci towarzyszą i jak Twoje zachowania wpływają na studentów. To proces, który prowadzi do głębszego zrozumienia i, co ważniejsze, do świadomej transformacji.

To nie jest szkolenie o narzędziach dydaktycznych – choć te pojawią się jako naturalna konsekwencja Twoich odkryć. To szkolenie o pogłębianiu świadomości nauczycielskiej i pedagogicznej. Zrozumiesz, że prawdziwa zmiana w nauczaniu zaczyna się od zmiany w sobie. Przyjdź, jeśli szukasz czegoś więcej niż tylko nowych technik – jeśli chcesz odkryć nowy, bardziej autentyczny i świadomy sposób bycia nauczycielem akademickim.

Po zakończeniu dwóch pięciogodzinnych spotkań uczestniczący będzie potrafili:

  • Zdefiniować i zastosować koncepcję autoobserwacji jako narzędzia do analizy własnej praktyki dydaktycznej.
  • Wykorzystać interwizję jako metodę wsparcia w procesie wdrażania zmian i doskonalenia własnych zajęć.
  • Identyfikować swoje silne strony i obszary wymagające pracy, co pozwoli na świadome projektowanie własnej ścieżki rozwoju zawodowego.
  • Opracować i przetestować nowe rozwiązania dydaktyczne, które będą bardziej odpowiadać na potrzeby studentów i Twoje własne.

Dlaczego warto?

To szkolenie to coś więcej niż standardowe warsztaty. To doświadczenie, które pozwoli Ci przekroczyć rutynę i spojrzeć na swoją pracę z zupełnie nowej perspektywy. W bezpiecznej przestrzeni interwizyjnej, z dala od presji i ocen, odkryjesz niewykorzystany potencjał swojej dydaktyki.

Udział w tym szkoleniu pozwoli Ci:

  • Zyskać nową perspektywę: Zamiast koncentrować się na zewnętrznych ocenach, nauczysz się analizować własną praktykę, co doprowadzi do autentycznej, głębokiej zmiany.
  • Wzmocnić swoje kompetencje: Rozwiniesz umiejętność krytycznej refleksji, która jest kluczowa dla ciągłego rozwoju zawodowego każdego nauczyciela i każdej nauczycielki.
  • Odkryć swoją moc: Autoobserwacja i autoetnografia pomogą Ci zrozumieć, co tak naprawdę napędza Twoją pracę. Uwaga! Może to doprowadzić do całkowitej transformacji Twojej roli jako dydaktyka/dydaktyczki! 🙂
  • To nie jest kurs o nowej technice. To zaproszenie do świadomego bycia nauczycielem!

Zapisy: od 13.10.2025 r. (od godz. 8:00) do 17.10.2025 r. (do godz. 24:00)
Formularz zgłoszeniowy:  https://forms.office.com/e/Nubyk85S0p (dostępny po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)

Liczba dostępnych miejsc: 10 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy

Czas trwania szkolenia: 10 godz.
Forma szkolenia: stacjonarna

Terminy (szkolenie dwudniowe):
Dzień 1 – 10 grudnia 2025 (środa), godz. 14:00–18:00
Dzień 2 – 11 grudnia 2025 (czwartek), godz. 10:00–14:00

Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem