Rozwój zawodowy i osobisty
SEMESTR ZIMOWY ROKU AKADEMICKIEGO 2025/2026
DLA KOGO?
Szkolenia dedykowane są nauczycielom akademickim, którzy chcą doskonalić kompetencje miękkie pozwalające realizować zadania zawodowe.
W miarę dostępności miejsc mogą w nich wziąć udział również doktoranci UG (zgłoszenia mailem na cddit@ug.edu.pl).
JAKI JEST CEL?
Celem jest poszerzanie kompetencji, szczególnie w obszarze komunikacji i efektywnej współpracy w zespołach.
DLACZEGO WARTO?
W procesie dydaktycznym i codziennej pracy akademickiej istotna jest nie tylko wiedza specjalistyczna, ale także umiejętność współpracy, skuteczna komunikacja oraz elastyczność w adaptacji do zmian. Te aspekty nie tylko ułatwiają pracę, ale także tworzą pozytywną atmosferę, sprzyjającą efektywnemu uczeniu się i rozwojowi zarówno nauczycieli, jak i studentów.
- Autotransformatywna interwizja w pracy nauczyciela akademickiego
- GRANICE w kształtowaniu relacji mistrz-uczeń (nowość)*
- WYPALENIE ZAWODOWE – gdy praca staje się udręką
- WORK-LIFE BALANCE – czyli jak zadbać o harmonię między życiem zawodowym oraz osobistym
- SUPERWIZJA AKADEMICKA – w ochronie przed wypaleniem zawodowym (gr. początkująca)
- Od ciała do umysłu – interocepcja, samoregulacja i aktywizacja w dydaktyce akademickiej
- Planowanie, priorytetyzacja i organizacja czasu w kontekście obowiązków akademickich – dydaktycznych, naukowych i organizacyjnych
- Emocje w dydaktyce – jak konie pomagają je zrozumieć. Warsztaty w asyście koni (HAE). Stajnia Bielkówko k. Gdańska.
- Metoda refleksji powykładowych
- Mamy to! – dobrostan psychiczny i narzędzia samoregulacji dla nauczycieli akademickich
- Od „Nie dam rady” do „Sprawdzę, jak mi pójdzie”. Jak rozmawiać ze studentami o ich mentalnych hamulcach i otwieraniu nowych ścieżek myślenia i działania