Parafraza i Jigsaw Reading jako klucze do skutecznej, grupowej pracy studentów nad tekstem naukowym

prowadząca: dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG

Każdy nauczyciel akademicki ceni sobie w studentkach i studentach sztukę owocnego czytania ze zrozumieniem, tym bardziej gdy dotyczy to materiałów autentycznych, naukowych tekstów czy skomplikowanych raportów. Istnieją różne sposoby na to, by wzbudzić w grupie studiujących motywację do zmierzenia się z tekstem o różnych poziomach trudności i różnej objętości. Na warsztacie omówimy możliwe wykorzystanie parafrazy jako ciekawej i praktycznej figury językowej, którą można użyć do pogłębienia rozumienia tekstów. Uczestnicy i Uczestniczki szkolenia poznają przy tym angażujący studentów i poznawczo owocny, grupowy sposób czytania tekstu w trakcie zajęć, który nazwałam Jigsaw Reading.

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/TeicgS4x3F (dostęp po zalogowaniu na pracownicze konto Office 365)
Zapisy w terminie: od 19 lutego 2024 r. (godz. 8:00) do 17 maja 2024 r. (godz. 12:00)

Liczba dostępnych miejsc: 20 osób
Dla kogo? nauczyciele akademiccy, doktoranci (w miarę dostępności miejsc)


Wymiar szkolenia: 6 godzin (warsztat stacjonarny)


Termin: 24.05.2024 r. 15:30-20:00


Udział w szkoleniu potwierdzony zaświadczeniem

Powrót do poprzedniej strony